خبرگزاری کار ایران

رئیس اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد:

حضور چرخشی کارمندان در ادارات قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۳۴۲

رئیس اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین گفت: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا حضور کارمندان ادارات قزوین به صورت چرخشی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید حسین بی نیاز اظهار کرد: این تصمیم در سیزدهمین نشست این ستاد که به ریاست استاندار برگزار شد، اتخاذ و مصوب شد.

رئیس اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در استان افزود: بر این اساس در هر روز از هفته ۵۰ درصد پرسنل و کارمندان هر دستگاه در محل کار حضور می یابند و مقرر شد با اطلاع رسانی لازم به مردم، آنها به جز موارد ضروری به ادارات مراجعه نکنند و در صورت وجود خدمات الکترونیکی دستگاه ها، بدون مراجعه به ادارات از خدمات آنها بهره مند شوند.

بی نیاز گفت: اجرای دورکاری کارمندان در دستگاه هایی که امکان این نوع فعالیت وجود دارد نیز از هفته آینده با قوت بیشتری اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: براین اساس مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی باید با دورکاری کارمندانی که می توانند در منزل به کار و خدمت بپردازند، موافقت کنند.

این مسئول بیان کرد: در دستگاه های اجرایی باید نکات بهداشتی لازم مورد رعایت قرار بگیرد و تمهیداتی اندیشیده شود که بدون تجمع، به ارباب رجوع پاسخ داده شود.

مدیر اطلاع رسانی استانداری اضافه کرد: یکی از دیگر مصوبات این نشست بستن درب همه بقاع متبرکه (امامزاده ها) و آرامستان های استان در پنجشنبه آخر سال و لحظه سال تحویل بود.

به گفته بی نیاز، این تصمیم با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع کرونا اتخاذ شده است.

رئیس اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در استان عنوان کرد: در این نشست مصوب شد با نظارت بخشداران و دهیاران، شهروندانی که در نوروز به روستاها و زادگاه های خود سفر می کنند، غربالگری سلامت شوند تا از انتقال ویروس کرونا به روستاها پیشگیری شود.

وی تصریح کرد: در این نشست همچنین مصوب شد از ظرفیت خیران بخش سلامت برای مقابله و پیشگیری از کرونا بیش از پیش استفاده شود و مقرر شد شماره حساب کمک های مردمی دانشگاه علوم پزشکی (۳۷۱۶۸۵۹۹) در رسانه ها برای دریافت کمک های مردم معرفی و اطلاع رسانی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این نشست مصوب شد تا از ظرفیت اتاق اصناف و کسبه خوشنام برای بستن موقت واحدهای صنفی و مغازه ها استفاده شود تا در حد امکان از به کارگیری قوه قهریه و اجبار برای تعطیلی برخی واحدهای صنفی که خطر ابتلا و انتقال ویروس در آنها بالاست، جلوگیری شود.

مدیر اطلاع‌رسانی استانداری یادآورشد: در همین خصوص در این نشست از اقدام خودجوش طلافروشان قزوین در بستن واحدهای خود نام برده شد و از این صنف قدردانی شد.

بی نیاز ادامه داد: در این نشست مصوب شد یک تیم ارزیاب عملکرد دستگاه‌ها در اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا را بررسی کرده و مدیران دستگاه های موفق تشویق شده و مدیران دستگاه های کم کار نیز تذکر گرفته و توبیخ شوند.

وی افزود: در این نشست همچنان بهترین راهکار جلوگیری از انتقال و شیوع کرونا در خانه ماندن عنوان شد و از شهروندان درخواست شد تا به جز موارد ضروری و برای تهیه مایحتاج عمومی آن هم با رعایت کامل موارد بهداشتی از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز