خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تأکید کرد:

پیگیری فوق‌العاده ویژه برای مشاغل آموزشی/ در تلاشیم تا فاصله حقوق کادر اداری و آموزشی کاهش یابد

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۲۶۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در تلاش هستیم فوق العاده ویژه برای نیروهای آموزشی برقرار شود تا فاصله بین کادر اداری و آموزشی کاهش یابد.

به گزارش ایلنا از رشت، نادر جهان‌آرای با بیان اینکه دولت در جهت برقراری عدالت و رفع تبعیض بین کارکنان، با افزایش۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام کرده است، اظهار داشت: با توجه به افزایش حقوق معلمان فقط سه بند حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل را شامل شده و تلاش می‌کنیم این افزایش پس از اعمال حق ویژه در حق عائله مندی و اولاد آنان نیز لحاظ شود.

وی تصریح کرد: در فصل دهم قانون خدمات کشوری میزان حقوق و مزایای یک کارمند مشخص می‌‌شود و یک بار دولت در سال ۹۴ فرهنگیان را رتبه‌بندی کرد و با مصوبه‌ای تحت عنوان رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان اجرا کرد و با عنوان یکی از آیتم‌های فصل دهم یعنی حق شغل، را از ۱۵ تا ۵۰ درصد اضافه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: در قانون مدیریت خدمات کشوری، ۹ بند داریم که یکی حق شغل است و دیگر هیچ پسوند و پیشوندی ندارد اما آن زمان(سال ۹۴) به صورت رسمی حق شغل حرفه‌ای ابلاغ شد.

جهان‌آرای خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ و با پیگیری‌هایی که انجام شد دولت تصمیم گرفت براساس آیتم‌های قانون مدیریت خدمات کشور، رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان را اعمال کند و این بار به جای یک آیتم از فصل دهم، ۳ بند از فصل دهم یعنی حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل افزایش یافت.

وی گفت: پس از اجرای رتبه بندی رقمی بین۳۵۰ تا یک میلیون تومان به حقوق معلمان افزوده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه با اجرای فصل دهم برای همه فرهنگیان هیچ حقوقی از آنان کم نشد، گفت: فقط فاصله بین رتبه‌ها از بین رفت و همه کسانی که زیر۵۰ درصد امتیاز بودند، آیتم‌هایشان ارتقا پیدا کرد و به عدد بالاتر رسید.

جهان‌آرای ادامه داد: در نتیجه فاصله بین رتبه‌ها از بین رفت و فاصله‌ای که بین نیروهای اداری و آموزشی اتفاق افتاد به دلیل فوق العاده ویژه بود که طبق قانون مختص به نیروهای اداری است و ما قانوناً نمی‌توانیم به نیروهای آموزشی فوق‌العاده ویژه پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اجرای رتبه‌بندی و ضرورت اصلاح ضرایب رتبه‌بندی اظهار داشت: در این راستا پیشنهاد فوق العاده ویژه را برای نیروهای آموزشی مطرح کرده‌ایم که درآن براساس ضرایبی، فوق العاده ویژه به نیروهای آموزشی تعلق گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تشکر از صبوری معلمان عزیز در پایان گفت: با استفاده از همه ظرفیت‌ها، تلاش‌می‌کنیم تا بتوانیم فوق‌العاده ویژه و دیگر بندهای‌مرتبط را برای نیروهای آموزشی به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز