خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

سطح انتظارات جامعه از آموزش و پرورش افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۰۱۱

آموزش و پرورش یک دستگاه موثر و مادر است و کمبود آموزش و پرورش بر روی همه ارگان‌ها تاثیر دارد.

جهانگیری مدیر کل آموزش و پرورش کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته معلم، گفت: سطح انتظارات جامعه از آموزش و پرورش افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از کرمان وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دو رسالت سنگین تعلیم و تربیت را بر دوش دارد، گفت: این رسالت‌ها در راستای ارتقای علمی و عملی فرزندان این سرزمین با توجه به اهداف کلی و جزئی موجود انجام می‌گیرد.

وی افزود: برای هفته معلم سه عبارت آموزش کاربردی، پرورش متعادل و عزتمندی معلم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما در آموزش و پرورش یک مدیریت مشارکتی است، ابراز داشت: آموزش و پرورش یک دستگاه موثر و مادر است و کمبود آموزش و پرورش بر روی همه ارگان‌ها تاثیر دارد.

جهانگیری بیان داشت: سال جاری نخستین سالی ‌است که در بودجه برای کیفیت‌بخشی ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: در سال جاری ۱۱ درصد اعتبارات در بخش هزینه‌ای دولت به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است. ‌

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: کرمان یکی از پهناور‌ترین استان‌های کشور بوده و تقریبا ۱۱.۲ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

جهانگیری افزود: از افتخارات آموزش و پرورش این است که بعد از گذشت ۳۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در هیچ کجا از هیچ دانش‌آموزی فرصت‌های آموزشی و پرورشی گرفته نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۵۲۶ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سراسر استان کرمان مشغول به تحصیل هستند که ۱.۵ درصد جمعیت استان کرمان را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین ۶ هزار واحد آموزشی و بالغ بر ۲۵ هزار کلاس درس در استان دایر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: قبل از انقلاب اسلامی جذب لازم التعلیم در کشور ۷۳ درصد بوده که بعد از انقلاب به ۱۰۰ درصد رسیده است.

جهانگیری ابراز داشت: بر این باور هستیم که اگر کسی از سن مدرسه خارج شد و در سنین بالا‌تر قرار گرفت و به هر دلیلی فرصت آموزشی برایش فراهم نبود و یا نتوانست ادامه تحصیل دهد، تحت آموزش قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در استان کرمان‌ ۳۳ منطقه آموزشی داریم و در بخش جنوب، شرق و غرب استان عشایر پراکنده هستند، لذا ۵۰۰ واحد آموزشی ویژه دانش‌آموزان عشایری پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی خاطر‌نشان کرد: افتخار داریم که بیش از ۴۷ هزار معلم کار تعلیم و تربیت را در استان کرمان بر عهده دارند، بیشترین این معلمان مدرک تحصیلی کار‌شناسی به بالا دارند، زیرا معلمان از نجیب‌ترین، ارزنده‌ترین و سختکوش‌ترین افراد جامعه هستند.

جهانگیری ابراز داشت: استان کرمان ۲۳۳ معلم شهید و یک‌ هزار و ۳۱۹ دانش‌آموز شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه مهم‌ترین سرمایه‌های خانواده‌ها فرزندانشان هستند، افزود: امروزه اگر در دور‌ترین نقاط استان کرمان یک روز معلم به هر دلیل سر کلاس درس حاضر نشود، ‌‌ همان مردم روستا نسبت به این موضوع اعتراض می‌کنند و این نشان دهنده رشد بالای فرهنگی مردم است‌ و آموزش و پرورش را در رشد فرزندان خود موثر می‌دانند.

جهانگیری بیان داشت: ۲۰۰ تا ۲۱۰ پروژه نیمه‌ تمام آموزشی در استان کرمان وجود دارد و از همه خیران درخواست داریم که به کمک ما بیایند تا این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

وی بیان داشت: حدود ۵ هزار ساختمان آموزشی در استان کرمان در اختیار اداره ‌کل آموزش و پرورش است که بیشتر این ساختمان‌ها بعد از انقلاب احداثشده و تعداد دیگری از آن‌ها نیز فرسوده یا نیمه‌فرسوده هستند و نیاز به باسازی دارند.

وی افزود: یکی از خیران مدرسه‌ساز استان کرمان تاکنون ۲۵ واحد آموزشی را به کمک مردم ساخته و تحویل آموزش و پرورش کرمان داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در این هفته به میزبانی شورای شهر کرمان از ۶۰۰ معلم نمونه استانی تجلیل به عمل می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان بیان داشت: مدارس غیر دولتی در استان کرمان ۱۱ درصد دانش‌آموزان که ۵۷ هزار نفر هستند، تحت پوشش خود قرار داده‌اند و این مدارس با هزینه اندکی که دریافت می‌کنند خدمات آموزشی خوبی ارائه می‌دهند و این در حالی است که ما در مدارس دولتی برای هر نفر دانش‌آموز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان از مطالبات‌ غیر کارمندی و حقوقی فرهنگیان از سال ۸۹ تا سال ۹۲ پرداخت نشده بود که توانستیم با همت وزارت آموزش و پرورش بخش زیادی از این مطالبات ر ا پرداخت کنیم.

وی افزود: بیمه طلائی فرهنگیان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده است.

جهانگیری بیان کرد: ما در سال جاری استخدام چه به صورت حق التدریس و پیمانی و… نخواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز