خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایر استان خبرداد:

منع کوچ زودهنگام عشایر به مراتع چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۷۳۱

مدیرکل امور عشایر استان چهارمحال و بختیلری گفت: کوچ زودهنگام عشایر به مراتع این استان ممنوع است.

به گزارش ایلنا، یحیی حسین پور گفت: کوچ بهاره زودهنگام عشایر همراه با دام به مراتع مناطق ییلاقی استان، قبل از تقویم کوچ ممنوع و از آن جلوگیری می‌شود.

وی به عشایر کوچنده توصیه کرد: تا حد امکان از ورود کوچ زود هنگام و ورود دام به مراتع استان خودداری کنند.

حسین‌پور گفت: در حال حاضر تعداد عشایر استان ۱۴هزار و ۶۵۷ خانوار است که از این تعداد ۹۰ هزار خانوار برون کوچ و مابقی درون کوچ هستند.

وی افزود: عشایر چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزار نفر جمعیت از اقوام بختیاری، قشقایی، چهرازی، نصرآبادی و دهکردی هستند.

حسین‌پور با اشاره به اینکه عشایر از پنج ایلراه اصلی وارد استان می‌شوند گفت: بارندگی موجب تخریب ایلراه‌های عشایر شده که نیازمند مرمت و بازگشایی هستند و تا قبل از ورود عشایر به استان ایلراه‌ها مرمت و بازگشایی خواهند شد.

وی گفت: در مسیر نیروی انتظامی، گروه‌های دامپزشکی و شبکه بهداشت و نیرو‌های هلال احمر به منظور خدمات رسانی بهتر مستقر هستند.

مدیرکل امور عشایر استان همچنین از مرمت ایل‌راه برای کوچ بهاره، استقرار عاملان توزیع کالای اساسی عشایر و اختصاص تانکر آب‌رسانی برای تامین آب عشایر در هنگام استقرار در مناطق ییلاقی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز