خبرگزاری کار ایران

ثبت ۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۲۷۶

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری COVID‌-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ترخیص ۵۶ بیمار مبتلا به مشکلات حاد تنفسی از مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حمیدرضا رحیمی در نشست خبری با بیان اینکه از سی ام بهمن ماه تا صبح امروز ۳۳۶ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۷۰ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری شده اند، خاطر نشان کرد: در این مدت ۵۶ بیمار نیز با حال عمومی مناسب از مراکز درمانی مرخص شده اند.

وی خاطر نشان کرد: از روز گذشته تا امروز نیز شش مورد ابتلا به ویروس کووید -۱۹ در استان خراسان رضوی به ثبت رسید که بر این اساس تعداد بیماران مبتلا به این بیماری در استان به ۲۵ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه در  برخورد با ویروس کووید-۱۹ نه باید خوش بینانه عمل کرد و نه بد بینانه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمام برنامه ریزی های لازم  را برای ارائه خدمت به مراجعین و بیماران از پایین ترین تا بالا ترین سطح انجام داده است و علاوه بر آماده سازی تخت های بیمارستانی زیر پوشش از امکانات  و ظرفیت بیمارستانی و بستری سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح ، نیروی انتظامی و بخش خصوصی نیز در صورت نیاز استفاده خواهد شد.

دکتر رحیمی با بیان اینکه در دیدار کمیته علمی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی مقرر گردید دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کووید -۱۹ در بقاع متبرکه  و مساجد توسط این کمیته تنظیم و پس از تایید استاندار ابلاغ شود، خاطر نشان کرد: صبح امروز با تلاش کمیته علمی کووید-۱۹ دانشگاه این دستورالعمل تدوین و برای تایید و ارسال آن به مساجد و بقاع متبرکه به استانداری خراسان رضوی ارسال شد.

وی تصریح کرد: دستورالعمل نحوه تدفین بیماران مبتلا یا مشکوک به ویروس کووید -۱۹ نیز سازمان آرامستان ها ارسال شده است تا اموات بدون آسیب به دیگران دفن شوند.

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری COVID‌-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: با همکاری هلال احمر نیز پایگاه های تب سنجی در سطح شهر راه اندازی شده است تا بتوان ضمن بیمار یابی، برنامه های اطلاع رسانی و آموزش را نیز افزایش داد.

رحیمی با اشاره به اینکه شماره های تماس ۱۹۱ و ۳۱۴۴۹۴۴۹ برای ارائه مشاوره در زمینه بیماری کووید-۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال شده است، خاطر نشان کرد: شهروندان در دو روز گذشته حدود چهار هزار و ۸۰۰  تماس در این زمینه داشته اند که کارشناسان به آنها پاسخ داده اند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان برای دریافت خدمات  در زمینه ویروس کرونا در ساعات اداری می توانند به تمامی مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند، خاطر نشان کرد: در ساعات غیر اداری نیز (۱۴ الی ۲۱) ۹ مرکز خدمات جامع سلامت فعال و ارائه خدمات خواهند داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با همکاری مدیریت بحران سازمان نظام پزشکی نیز ۱۰کلینیک تخصصی خدمات سطح دو را به بیماران ارائه می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز