خبرگزاری کار ایران

آنچه در جلسه امروز شورای شهر تبریز گذشت ؛

از پیشنهاد تعطیلی شورا تا بررسی بودجه سال99 شهرداری تبریز

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۳۴۲

یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریزصبح امروز به ریاست شهرام دبیری درمحل عمارت قدیمی شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،جلسه امروز شورای شهر تبریز با بررسی تبصره‌های بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز آغاز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: امروز از کرونا حراسی باید به سمت کرونا زدایی حرکت کنیم  چرا که آمار فوتی‌های کرونا بسیار کمتر از آمار مبتلایان به سرطان و یا کسانی است که در جاده ها تصادف می کنند.

دبیری افزود: همه ما باید نسبت به پیشگیری و  کنترل ویروس کرونا اقدام کنیم و با عزم عمومی می‌توانیم به این بیماری غلبه کنیم.

         پیشنهاد تعطیلی جلسات شورا

غلامحسین مسعودی ریحان، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تبریز ضمن اشاره به شرایط بحرانی حاصل از بیماری کرونا در کشور گفت: معلوم نیست چرا تصویب بودجه تبریز از بودجه کشور مهم تر است مجلس در شرایط فعلی تعطیل است. .

خزانه دار شورای اسلامی کلانشهر تبریز در ادامه اضافه کرد: پیشنهاد می‌دهم جلسات شورا در شرایط فعلی تعطیل شود.

وی ابراز کرد: شهروندان برای این منظور بیش از مواقع دیگری در شهرداری حضور دارند و این موضوع باعث میشود تا کارکنان شهرداری تبریز دچار برخی مشکلات شوند.

غلامحسین مسعودی ریحان اذعان داشت: پیشنهاد من برای این امر تغییر زمان تخفیف از اسفند به اردیبهشت ماه است تا این بحران از میان بروند.

وی با بیان اینکه شهرداری می تواند در تهیه پک های بهداشتی نیز کمک حال باشد، اضافه کرد: پیشنهاد می‌دهم ۱۰ میلیارد تومان برای تهیه پک بهداشتی برای مردم اختصاص یابد چراکه اقدامات دولت در این زمینه کافی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه دولت ساعات کاری تمامی ادارات را کاهش داده است، ادامه داد:  اما شهرداری از این موصوع خود را مستثنی کرده و حاضر به کاهش ساعت اداری خود نشده است.

وی گفت: امیدوارم با کاهش ساعت کاری در شهرداری موافقت شود اما  شیفتی کردن حضور کارکنان در ادارات نیز راهکار بسیار مناسبی است که می تواند اجرایی شود.

                       بررسی تبصره های بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز

جزئیات بودجه سال ۹۹  در شورای اسلامی شهر تبریز بررسی تبصره های بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری کلانشهر تبریز در دستور کار قرار گرفت.

تبصره جدید  مبنی بر اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات هزینه ای بابت به کمک بخش خصوصی در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا با تصویب کمیته پنج نفره مرکب از شهردار، معاون مالی و دو کارشناس (با انتخاب شهردار) اختصاص یابد. سقف تخفیفات عوارض علاوه بر تخفیفات فصلی ،۳۰ میلیون تومان باشد. و سقف پرداختی به اشخاص حقیقی ۵میلیون ریال باشد.‌شهرداری باید گزارش عملکرد ماهانه آن را به همراه عملکرد ماهانه بودجه به شورا ارایه دهد (ماده ۱۶ و ۱۷) بررسی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز