خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان:

وظیفه مهم جنگلداران حفاظت از اراضی ملی است

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۲۸۳

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان با اشاره به ضرورت حفاظت از اراضی ملی گفت: وظیفه اصلی و مهم جنگلداران و منابع طبیعی حفاظت از اراضی ملی با توجه به حساسیت موضوع است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، امید ذاکری در جلسه شورای اداری که با حضور تمامی جنگلداران، روسای ستادی و معاونین در اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به رویکرد قوه قضاییه مبنی بر مبارزه قاطع با مفاسد و عدالت محوری، وظیفه مهم منابع طبیعی در تمام استان حفاظت از حرایم، اراضی ملی، موات و.. است.

وی افزود: در واگذاری ها رعایت قوانین و حرایم با حساسیت دنبال شده و جنگلداران شخصا از اراضی مورد نظر بازدید و نظر کارشناسی خود را اعلام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تاکید کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی و تمامی جنگلداران در ایام نوروز گشت های مراقبت را فعال کرده و کشیک باشند و گشت ها با شدت بیشتری فعالیت کنند.

ذاکری گفت: تمامی خانواده منابع طبیعی در سامانه همیار طبیعت عضو شده و از ظرفیت های دانش آموزی و دانشجویی هم برای مراقبت و صیانت از عرصه های طبیعی باید بهره گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: اولویت منابع طبیعی اجرای طرح های تعاونی های منابع طبیعی و بهره برداران این عرصه است که باید مطابق قوانین اجرا گردد.

 رئیس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک:

درختان کنار در شهرستان بستک به بار نشست

رئیس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى شهرستان بستک گفت: درخت کنار با نام علمى ziziphus در سطحى به مساحت یک هزار و ٧٥٠ هکتار به‌عنوان رویشگاه طبیعى در مناطق لاور میستان، دهنگ، ایلود، براشت و فرامرزان گسترش دارند که از ابتداى مهرماه شروع به گلدهى کرده و در اسفندماه ماه میوه آن برداشت می‌شود.

وی افزود: علاوه بر جنگل‌هاى طبیعى کنار در سطح شهرستان، ٨٧ هکتار به عنوان طرح‌هاى جنگلکارى مشارکتى در قالب ماده‌ی ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع به متقاضیان علاقه‌مند واگذار شده که با کاشت گونه‌های بومی کنار کمک زیادی به توسعه و گسترش این گونه‌ی ارزشمند در سطح شهرستان خواهد کرد.

کنار از جمله درختان میوه گرمسیرى و نیمه گرمسیرى است که با شرایط سخت محیطى به ویژه خشکى و کم آبى مقاوم بوده و میوه آن سرشار از انواع ویتامین هاى B،C وE ، کلسیم، فسفر و آهن است که براى سلامتى فواید زیادى دارد.

پاسخگویی بیش از ۹۰ فقره استعلامات از طریق سامانه سامط در شهرستان رودان‎

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان از پاسخگویی بیش از ۹۰ فقره استعلامات از طریق سامانه سامط طی یک ماه گذشته در این شهرستان با همکاری دفاتر پیشخوان خبر داد.

محسنی زاده  هدف از ایجاد سامانه را شفاف سازی خدمات اداره دانست و افزود : این سامانه فرآیند پاسخگویی به استعلامات وارده را تسهیل می کند و گامی اساسی در راستای نظام اداری می باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان گفت : متقاضیان می توانند برای ثبت اطلاعات اراضی خود به دفاتر پیشخوان دولت در شهر یا روستا محل اقامت مراجعه کرده و اقدام به ثبت استعلام مربوطه کنند.

  محسنی زاده افزود : چرخه فرایند مکاتبات و امورات انجام شده از طریق پیامک  به اطلاع متقاضیان خواهد رسید و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به اداره منابع طبیعی نیست.

 

برای مهار بیابان در هرمزگان :

امسال طرح مدیریت رواناب در سطح هزار  هکتار در استان هرمزگان اجرا شد

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی هرمزگان گفت: طرح مدیریت رواناب به منظورکنترل و مهاربیابان  در در سالجاری  در سطح هزار هکتار  از عرصه های بیابانی  استان اجرا شد.

28 کانون بحرانی فرسایش خاکی به مساحت 318 هزار هکتار در استان هرمزگان وجود دارد .

علیرضا حوت گنج آبادی گفت: برای اجرای این طرح بیش از 8 میلیارد تومان  از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

وی افزود: اجرای طرح‌های نهال‌کاری و مدیریت روان آب در کانون فرسایش بادی استان هرمزگان اجرا شده و تثبیت کانونهای فرسایش بادی استان هرمزگان  از اولویت‌های طرح‌های بیابا‌ن‌زدایی است .

وی افزود: امسال نهالکاری در سطح 500هکتار ، طرح مدیریت چرا نیز در سطح 500  و قرق در سطح 2 هزار هکتار اجرا شده است .

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: گنج آبادی خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه کشت گونه‌های اقتصادی چند منظوره شامل کنار،  گونه‌های بومی و نهال‌کاری اطراف مزرعه‌ها از دیگر برنامه‌های این اداره در زمینه بیابان‌زدایی است.

وسعت بیابان های استان هرمزگان یک و نیم میلیون هکتار است و کانون های بحرانی بیشتر در شهرهای جاسک، سیریک، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر، بندرعباس، قشم و بستک واقع شده اند.

اجرای پروژه کاشت نهال دراطراف جاده رینگ جزیره لارک‎

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم ازاجرای پروژه کاشت نهال دراطراف جاده رینگ جزیره لارک  خبر داد.

محمودی زاده گفت: ازاجرای پروژه کاشت نهال دراطراف جاده رینگ جزیره لارک با حضور دهیار در جزیره لارک  انجام و تعداد زیادی نهال غرس شد .

محمودی زاده غرس نهال را آیین پیامبران و ائمه معصومین دانست و بعنوان حافظ منابع طبیعی از همگان خواست تا قدردان این موهبت الهی بوده و با توجه به اقلیم منطقه جهت توسعه این امر مهم کوشا باشیم.

 

دریافت 2000اصله نهال جهت توزیع در هفته منابع طبیعی در شهرستان سیریک

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان سیریک از دریافت 2000 اصله نهال جهت توزیع در هفته منابع طبیعی خبرداد.

 اصغر بیژنی گفت: 15 تا21 اسفند ماه هر سال هفته «منابع طبیعی و آبخیزداری» است و نخستین روز این هفته در تقویم تاریخ به نام روز «درختکاری» نامگذاری شده است . که به همین مناسبت اداره کل محترم منابع طبیعی وآبخیزداری 2000- اصله نهال را جهت توزیع در هفته منابع طبیعی به این شهرستان  ارسال نمودند.

وی گفت: درختان به عنوان بزرگ‌ترین گونه گیاهان روی زمین بسیار حیاتی هستند؛ چرا که درست عکس تنفس ما عمل و دی اکسید کربن و گازهای مضر دیگر را جذب می‌کنند و اکسیژن پس می‌دهند تا از این طریق اکسیژن خالص را برای نفس کشیدن در اختیار ما قرار دهند. 

 وی اظهار کرد: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ عمومی حفظ و توسعه منابع طبیعی وآبخیزداری به شمار می رود.

کارمندان اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان سیریک همیار طبیعت شدند

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان سیریک از ثبت نام همکاران  این اداره در سامانه همیار طبیعت خبرداد.

اصغر بیژنی گفت: با راه اندازی سامانه همیار طبیعت تمامی اطلاعات همیاران طبیعت در این سامانه ثبت می گردد  و آموزش های لازم به آنها داده می شود و در راستای حفاظت و نگهداری از عرصه های منابع طبیعی وآبخیزداری ،سامانه همیار طبیعت جهت مشارکت حداکثری همه اقشار جامعه راه اندازی گریده است که به همین مناسبت همکاران این اداره نیز در این سامانه ثبت نام کردند.

وی افزود: همه بهره برداران حوزه های آبخیز ،حافظان طبیعت، ذینفعان و همیاران طبیعت دانش آموزی با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.frw.ir میتوانند برای ثبت نام و دریافت کارت همیار طبیعت اقدام کنند و یا مراجعه به اداره منابع طبیعی در هر شهرستان برای ثبت نام کارت همیار طبیعت اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز