خبرگزاری کار ایران

جراح دهان، فک و صورت مطرح کرد:

آمار قابل توجه ناهنجاری‌های فک و صورت در کشور/ سه هدف جراحی‌های ارتوگناتیک

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۳۵۸

جراح دهان، فک و صورت با اشاره به اینکه ناهنجاری‌های فک و صورت در کشور میزان قابل توجهی دارد، گفت: این ناهنجاری‌ها یا به علل مادرزادی و یا به دلیل تصادفات و تروما به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش ایلنا، دکتر ابوالحسن مسگرزاده، جراح دهان، فک و صورت درباره ناهنجاری‌های فک و صورت اظهار داشت: مفهوم ناهنجاری‌های فک و صورت متناسب نبودن ارتباط فکین با یکدیگر به دلایل مختلف از جمله مشکلات مادرزادی و یا عوامل اکتسابی مانند تصادفات و تروما است.

وی افزود: با استفاده از جراحی می‌توان ارتباط مناسب میان فکین را ایجاد کرد و اقدامات مناسب درمانی را برای بیمار انجام داد.

این جراح دهان، فک و صورت ادامه داد: جراحی ناهنجاری‌های فک و صورت که جراحی ارتوگناتیک نام دارد تامین عملکرد صحیح فک را به همراه داشته و سه هدف کلی به دنبال دارد؛ نخست اینکه تامین اکلوژن یا جفت‌گیری دندانی را به همراه دارد. نکته دوم تامین زیبایی برای صورت و نکته سوم بهبود کیفیت زندگی و افزایش اعتماد به نفس بیمار را سبب می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه درمان ناهنجاری‌های فک و صورت پیشرفته است، گفت: تمام اقداماتی که در مراکز پیشرفته دنیا انجام می‌گیرد به همت همکاران ما در مراکز آموزشی و خصوصی صورت گرفته و هیچ مشکلی در این زمینه در حوزه علمی نیست.

دکتر مسگرزاده خاطرنشان کرد: هر چند آمار دقیقی در مورد ناهنجاری های فک و صورت در کشور ما وجود ندارد ولی حدوداً به دلیل آمار بالای تصادفات میزان این ناهنجاری‌ها قابل توجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز