خبرگزاری کار ایران

دبیر یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران:

درمان‌های ارتوپدی فک و صورت در سنین ۶ تا ۷ سال مانع ناهنجاری دندان‌های دایمی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۴۰

موضوع درمان‌های ارتوپدی فک و صورت یکی از مباحثمهم و اصلی علم ارتودنسی به حساب می‌آید که به ویژه در سنین رشد کودکان و با بهره بردن از امکان تغییرات رشدی در اسکلت فک بالا و پایین آنان، می‌توان به نتایج مثبت و مفیدی دست یافت.

ایلنا: دبیر یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: درمان‌های ارتوپدی فک و صورت از سنین ۶ - ۷ سالگی، همزمان با رویش اولین دندان‌های دایمی کودکان، مانع ایجاد ناهنجاری در سنین دندان‌های دایمی است.

به گزارش ایلنا، " نوید ناصری " در آستانه برپایی «یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران» که ۲۴ تا ۲۶ مهر ماه در شهر شیراز برپا می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: بسیاری از مشکلات دندانی - فکی در کودکان برای والدین قابل تشخیص نیست و به مرور همراه با مراجعه نکردن به دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی، تشدید می‌شود.

وی با تاکید بر جایگاه مهم بررسی میزان نیاز جامعه به ویژه در کودکان سنین ابتدایی به خدمات ارتودنسی اظهار داشت: شناخت اهمیت این نیاز این امکان را فراهم می‌کند تا با مداخله زود هنگام و به موقع بتوان از بروز بسیاری مشکلات دندانی - فکی در آینده جلوگیری کرد.

ناصری ادامه داد: با توجه به اهمیت درمان‌های ارتوپدی در پیشگیری از ناهنجاری‌های دندانی، تم اصلی یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران به «نیاز و تقاضا در درمان‌های ارتودنسی» اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه ارتودنسی به مفهوم ردیف کردن دندان هاست که در تمامی سنین قابل انجام است، تصریح کرد: موضوع درمان‌های ارتوپدی فک و صورت یکی از مباحثمهم و اصلی علم ارتودنسی به حساب می‌آید که به ویژه در سنین رشد کودکان و با بهره بردن از امکان تغییرات رشدی در اسکلت فک بالا و پایین آنان، می‌توان به نتایج مثبت و مفیدی دست یافت که این امر نقش بارزی در پیشگیری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌های دندانی - فکی ایفا خواهد کرد.

دبیر یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: با توجه به اینکه به طور کلی درمان‌های ارتودنسی از لحاظ زمان انجام درمان به دو گروه درمان‌های زود هنگام - در سنین ۶ تا ۱۲ سالگی - و درمان‌های پس از اتمام رشد و پس از سنین بلوغ تقسیم بندی می‌شود، دو محور این کنگره به درمان‌های زود هنگام و نیاز جامعه، درمان‌های زود هنگام و کیفیت زندگی و ارزیابی نتایج درمانی شامل درمان‌های زود هنگام نسبت به درمان‌های دیر هنگام اختصاص داده شده است.

وی افزود: درمان‌های زود هنگام ارتودنسی با هدف‌هایی همچون تصحیح مشکلات اسکلتی در سیستم فک و صورت، تنظیم روابط دو فک نسبت به یکدیگر و نسبت به طرح کلی جمجمه و صورت، پیشگیری از درمان‌های جراحی فک و صورت در سنین پس از بلوغ و جلوگیری از درمان‌های پیچیده ارتودنسی ثابت و در کل تسهیل درمان‌های ارتودنسی ثابت صورت می‌گیرد.

به گفته ناصری در برخی موارد والدین با مشاهده مشکلات متوسط تا شدید ناهنجاری‌های دندانی - فکی فرزندان خود به دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی مراجعه می‌کنند در حالیکه بسیاری از این مشکلات که در کودکان وجود دارد از سوی والدین قابل تشخیص نیست و تاخیر در مراجعه به دندانپزشکان و به ویژه متخصصان ارتودنسیٰ، روند درمان را با تاخیر و مشکلات متعددی روبرو می‌سازد.

وی خاطر نشان ساخت: در بخشی از بیماران با مشکلات اسکلتی متوسط تا شدید دندانی – فکی که در سنین ۶ تا ۱۲ سالگی تحت درمان‌های ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت قرار گرفته‌اند، تغییرات مثبتی از قبیل افزایش اعتماد به نفس، بهبود میزان مشارکت در فعالیت‌های گروهی و اجتماعی و برطرف شدن انزوای قبلی کودکان در اجتماع مشاهده شده است. در مجموع نتایج مطالعات در این زمینه نشان می‌دهد، تاثیر درمان‌های ارتودنسی و ارتوپدی در شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان و کیفیت زندگی آنان بسیار مفید است.

لازم به ذکر است، یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران، همزمان با برپایی همایش سالانه کشوری انجمن دندانپزشکی ایران - شعبه فارس ۲۴ تا ۲۶ مهرماه در هتل همای شیراز برپا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز