خبرگزاری کار ایران

حقیقی مطرح کرد:

صددرصد دانش‌آموزان عشایری در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۶۹۴

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اکنون هفت هزار و ۸۰۰ دانش آموز در ۴۷ منطقه عشایری این استان مشغول به تحصیل هستند که با این توصیف دانش آموز عشایری بازمانده از تحصیل وجود ندارد و صددرصد دانش آموزان این مناطق در استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، ابوالحسن حقیقی در آیین جشن تکلیف دانش آموزان عشایری تایباد که در محل کانون سروش این شهر برگزار شد، اظهار کرد: عشایر متشکل از خانواده‌های باغیرت و دلیری هستند که در رونق تولید گام‌های موثری برداشته‌اند به ویژه عشایر این شهرستان مرزی که علاوه بر این در حفاظت و برقراری امنیت در مرزهای کشور سهیم هستند.

وی هدف از برگزاری جشن تکلیف را اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری، توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز و اجرای اهداف نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: استفاده از معلمان زبده، دیندار و مانوس با تعالیم قرآنی موجب علاقمندی دانش آموزان به مباحث دینی و احکام می‌شود و در بینش و آینده دانش آموزان بسیار تاثیر گذار است.

حقیقی بیان کرد: دانش آموزان عشایری به دلیل نوع زندگی از هوش، استعداد و قابلیت های ویژه ای برخوردار هستند که باید زمینه کشف و شکوفا شدن آن توسط آموزش و پرورش فراهم شود؛ برگزاری چنین مراسم‌های معنوی سبب رشد و شکوفایی دانش آموزان شده و آموزش و پرورش تایباد در این زمینه پیشتاز است.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش تایباد گفت: هم اکنون 1864 دانش آموز در 19 مدرسه عشایری این شهرستان تحصیل می‌کنند که 60 درصد آنها را دختران تشکیل داده‌اند.

محمود آریامنش با اشاره به فعال بودن مدارس عشایری این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی افزود: از این تعداد 10 مدرسه در مقطع ابتدایی و 9 مدرسه دیگر در دوره متوسطه فعالیت دارند.

 وی جشن تکلیف را فرصتی مناسب برای پرورش افکار معنوی دانش آموزان دانست و بیان کرد: مدارس بهترین کانون برای آموزش کودکان بشمار می‌رود و جشن تکلیف یکی از نمادهایی است که در ذهن دانش آموزان ماندگار خواهد شد از این رو برگزاری هرچه باشکوه‌تر این آیین در مدارس ترغیب دانش آموزان به رعایت بندگی خدواند و اجرای فرائض دینی را بیشتر می‌کند.

آریامنش تصریح کرد: امروز در این آیین که با همکاری آموزش و پرورش، کانون خادمیاران آستان قدس رضوی، خیرین، سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد برگزار شد 105 دانش آموز دختر از 6 مدرسه عشایر آغاز بندگی خدا را جشن گرفتند. همچنین از خیرنیکوکار سرکار خانم مقدم که دانش آموزان عشایری این شهرستان را حمایت تحصیلی می‌کنند تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز