خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

برگزاری طرح جابرین حیان با هدف استعدادیابی در مدارس خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۷۲۶

رئیس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نهمین دوره جشنواره جابربن حیان از روز شنبه هفتم اردیبهشت ماه با حضور بیش از 400 هزار دانش‌آموز با هدف شناسایی توانمندی‌ها و استعدادیابی در مدارس ابتدایی خراسان رضوی آغاز شد.

سودابه پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، گفت:در هشت سال گذشته آثار علمی و تحقیقاتی دانش آموزان خراسان رضوی جزو برترین‌های کشور بوده است.

وی به طرح‌های این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها شامل طراحی، ساخت و آزمایش‌های علمی و تحقیقاتی است و جشنواره جابربن حیان همه ساله با ارائه 400 هزار اثر علمی و پژوهشی در همه مدارس ابتدایی این استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه پایه‌های سوم و چهارم دبستان در زمینه آزمایش‌های علمی و پایه‌های پنجم و ششم در زمینه طراحی و ساخت طرح‌های علمی شرکت می‌کنند اظهار داشت: دانش آموزانی که در این طرح شرکت می‌کنند منتخب مدارس هستند و از هر پنج طرح یک نمونه به جشنواره راه می‌یابد.

پارسا تصریح کرد: همه ساله از 400 هزار اثر ارائه شده حدود 300 اثر که تولید علم دارند برگزیده می‌شوند.

وی گفت: مراحل استانی و کشوری این جشنواره در اردیبهشت‌ و تیرماه هر سال برگزار می‌شود و خراسان رضوی همه ساله به طور میانگین 13 اثر در مرحله کشوری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز