خبرگزاری کار ایران

شهردار زرقان مطرح کرد:

سهم آلایندگی باید مستقیم به زرقان برسد/ تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و توریستی

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۷۲

شهردار زرقان با اشاره به اینکه زرقان مهاجر پذیر است و آلایندگی صنایع در آن وجود دارد، تصریح کرد: ارزش افزوده ای که ۳ درصد به شهرداری می رسد استانی است و براساس جمعیت شهرستان مصوب می شود اما آلایندگی اینگونه نیست و هر شهری که متاثر از آلایندگی است آلایندگی به آن شهرستان تعلق نمی گیرد.

 به گزارش ایلنا از زرقان غلام فروزان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک آغاز دهه فجر، به ظرفیت ویژه شهرستان زرقان به دلیل قرار گرفتن در حدفاصل دروازه ملل شهر شیراز و تخت جمشید اشاره و عنوان کرد: شهرستان زرقان به دلیل عبور جاده ترانزیت شاهراه اتصال شمال و جنوب کشور است.

شهردار زرقان از تهیه بسته های سرمایه گذاری در بخش های مختلف فرهنگی، ورزشی و توریستی با هدف جذب سرمایه گذاران خبر داد.

به گفته فروزان ویژگی بارز و مفید شهر زرقان صنعتی بودن آن است که با 24 درصد صنعت فارس، دارای ۴۰۰ واحد صنعتی و بزرگترین شهرک صنعتی با ۷۰ کارگاه و کارخانه است.

وی خاطرنشان کرد:  همچنین ویژگی بارز شهر زرقان وجود منطقه حفاظت شده بمو به طول۴۸ هزار هکتار و پارک جنگلی ۴۰۰ هکتاری در محدوده پالایشگاه است.  شهردار زرقان با بیان اینکه کاروان میراثی و تاریخی زکی خان به یک خرابه تبدیل شده بود، خاطرنشان کرد: با همکاری شورای شهر و میراث فرهنگی توانسته ایم این اثر تاریخی را احیا و یک فضای شهری برای مردم ایجاد کنیم.

فروزان ادامه داد:به دنبال  انتقال ترمینال شهرستان به منطقه دیگری هستیم تا فضای کارونسرا زکی خان را که بیش از یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است گسترش دهیم.

وی افزود: فرهنگسرای دودج با ۳۵۰ متر مربع با ۱۳۰ صندلی و یک کلاس و یک لابی ظرف چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

 وی افزود: در حال حاضر با توجه با شهرستان شدن زرقان سهم آلایندگی باید مستقیم به زرقان برسد و اگر این اعتبارات تخصیص داده شود سرانه پروژه های عمرانی فرهنگی و ورزشی شهرداری زرقان افزایش می یابد.

فروزان به مصداق عملی همکاری شورا و شهرداری زرقان اشاره کرد و افزود: اعتبار و بودجه شهرداری سال ۹۸ بیش از ۲۴ میلیارد تومان بوده است که ۴۵ درصد جاری و ۵۵ درصد عمرانی بوده است.

او بودجه پیشنهادی شهرداری زرقان برای سال ٩٩ را بیش از ٢٦٠ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علی‌رغم تنگناهای مالی و رکود در بسیاری از بخش‌ها با همکاری و همیاری شورای شهر، بیش از ٧٥ درصد از بودجه شهرداری در سال جاری محقق شده است. شهردار زرقان خاطرنشان کرد: بودجه سال آتی شهر زرقان با سرفصل‌های عمرانی، خدماتی و زیرساختی تعریف شده و مهمترین اقدامات شهرداری در سال آینده احداث ترمینال جدید، توسعه فضاهای شهری، سالن‌های آمفی تئاتر و غیره و برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری متناسب با درخواست است و بودجه سال آینده با افزایش ۲۰ درصدی به شورا تقدیم شده است و هنوز شورا تصویب نکرده است، گفت: مهم ترین سرفصل سال آینده احداث ترمینال مسافربری زرقان توسعه فضای شهری، سال آمفی تئاتر روباز و اقدامات فرهنگی است. او پارک ٤٠٠ هکتاری انقلاب در حریم شهر زرقان را از دیگر ظرفیت‌های این شهر در حوزه سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: آماده سرمایه گذاری در حوزه‌های پارک آبی، کارتینگ و دیگر ورزش‌های مفرح در این پارک هستیم.

فروزان گفت: در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی، گردشگری و بوم‌گردی به شکل ویژه از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد.

شهردار زرقان یادآور شد که شهرداری این شهر آمادگی دارد به روش‌های مختلف از جمله مشارکت، BOT و ...با سرمایه گذاران همکاری لازم را داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز