خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار گیلان؛

ضرورت توسعه گیلان سرمایه گذاری بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۲۸۸

با احیای دوباره، کارخانه کمپوست رشت راه‌اندازی شد و کارخانه رودسر نیز بین ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر استارت می‌خورد.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان گفت: سرمایهگذاری بخشخصوصی از جمله ضرورتهای توسعهای گیلان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لاهیجان، حجت شعبانپور در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید این شهر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه سما لاهیجان با قدردانی از تلاشهای رضا کحالی شهردار سابق شهر لاهیجان، اظهار کرد: کحالی سالهاست در شهرهای مختلف کسوت شهرداری داشت و خدمات ارزندهای از خود بر جای گذاشت و اکنون نیز معاون فرماندار آستانهاشرفیه است.

وی افزود: سعید آگشته شهردار جدید شهر لاهیجان نیز دارای کارنامه پر باری است و سالها شهردار بود و عنوان معاون طرح برنامه و توسعه شهرداری قزوین را دارد که در دهه گذشته جهشی در مدیریت شهری داشته است.

معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه دیدگاه و تفکر استاندار برنامهمحور است نه سلیقهمحور، تصریح کرد: اکنون در گیلان بحثآمایش سرزمین را داریم و اساتید دانشگاه گیلان در حال تهیه برنامه هستند و طرح تفصیلی به عنوان نقشه کار از اهداف مهم است.

وی با اشاره به اینکه گیلان دارای ۲.۵ میلیون نفر جمعیت است، تاکیید کرد: درصد این جمعیت در شهر و بقیه در روستا هستند و پسماند تولیدی این استان روزانه ۲ هزار تن است.

شعبانپور موضوع پسماند را از معضلات جدی گیلان ذکر کرد وتصریح کرد: سه کارخانه کمپوست در استان وجود داشت که همه آنها تعطیل بودند که با احیای دوباره کارخانه کمپوست رشت راهاندازی شد و کارخانه رودسر نیز بین ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر استارت میخورد.

این مسئول با بیان اینکهمطالعات مدیریت پسماند انجام شده است، خاطرنشان کرد: در چهار نقطه زبالهسوز تعریف شده و ۷۰۰ میلیارد تومان برای زبالهسوز نیاز داریم که این مبلغ خارج از اعتبارات سنواتی استان است.

وی گفت:در جداول بودجه سال قبل ۱۲ میلیارد تومان برای پسماند اعتبار دیده شد که ما توانستیم ۱۱ میلیارد را دریافت کنیم در حالی که ۱۵۰ میلیارد تومان قرارداد کارخانه زبالهسوز رشت بود.

شعبانپور با اشاره به اینکه شهرداران نباید تکیه به اعتبارات دولتی داشته باشند، یادآور شد: اجازه نمیدهیم به عنوان حاکمیت در گیلان حقوق شهروندی فروخته شود تا شهرداری در آمد داشته باشد و در کمیسیون ماده ۵ و ۱۰۰ به طور جدی به دنبال این هستیم که حقوق شهروندی را تضمین کنیم.

وی با تاکید بر جذب سرمایهگذار در استان خاطرنشان کرد: در گیلان ۵۲ شهرداری داریم که مجموع اعتبار آنها ۴۵۰ میلیارد تومان است و تنها یک سرمایهگذار در یکی از شهرستانهای گیلان آمادگی خود را برای یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری اعلام کرده بود.

وی مجموع اعتبار استان را ۳۰۲ میلیارد تومان عنوان کرد وافزود: از نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی میخواهیم پیگیر اعتبارات مذکور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز