خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد ؛

گلایه شهروندان از کیفیت نامناسب آسفالت تربت جام/ پرکردن چاله‌ها با سیمان توسط شهرداری

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۶۶۶

وضعیت نامناسب آسفالت معابر و خیابان های شهر تربت جام طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده و باعث گلایه شدید شهروندان از بی تدبیری شهرداری این شهر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت جام، مردم تربت جام همواره از نداشتن آسفالت مناسب در بسیاری از خیابانها و کوچه‌های این شهر و بخصوص چاله هایی که وجود دارد رنج می‌‌برند، مشکل تا جای رسیده که شهروندان به طور پی در پی از مسئولان شهر خواسته اند فکری برای حل این مشکل کنند.

بارندگی های اخیر و بخصوص برف اخیر باعث شده تا چاله های شهر چند برابر و بیشتر نمایان شود تا جایی که کمتر خیابانی در سطح شهر می توان یافت که آسفالت آن بدون چاله باشد.

یکی  از رانندگان تاکسی تربت جام در این خصوص به خبرنگار ایلنا می گوید : جلوبندی ماشین‌ام هر 3 ماه یکبار باید سرویس شود، اصلا خیابان ها زیرسازی ندارد هر چند وقت یک بار هم لکه گیری می شود باز دوباره چاله ایجاد می شود، تازه بتنی هم که الان با آن چاله ها را پر کرده اند چند روز بیشتر نشده  دوباره گود شده است.

گلایه شهروندان از کیفیت نامناسب آسفالت تربت جام/ پرکردن چاله‌ها با سیمان توسط شهرداری

زنگنه یکی از شهروندان نیز به خبرنگار ایلنا گفت :این آسفالت و چاله های آن دیوانه ام کرده است و امکان ندارد در یک خیابان بروم و در یک چاله نیفتم ، مدام باید با ماشین مارپیچ بروم تا داخل چاله نیفتم، شهرداری واقعا وظیفه اش چیست؟باید فکری به حال آسفالت این خیابانها کنند ، الان هم که دارند با سیمان چاله ها را پر می کنند.

آسفالت شهر ضخامت استاندارد را ندارد

شهردار تربت جام در گفتگو با خبرنگار ایلنا در این خصوص گفت : عمر آسفالت شهر بنا به دلایل مختلف بالا است و فرسودگی خاصی دارد و بالطبع آسیب پذیری آن هم بیشتر است و اتفاقا یکی از موضوعات مهم شهرداری و مصوبات شورای اسلامی شهر هم بحث آسفالت و تایل فرش معابر است که بیشترین بودجه را هم به خود اختصاص داده است.

سیدعلی حسینی ادامه داد : تخریب آسفالت شهر دلایل مختلفی دارد که به برخی از آن موارد می توان به رهایی پساب خانگی که مواد شیمیایی دارد و در سطح استان رتبه بالایی داریم و باید فرهنگ سازی شود، اجرای آسفالت در گذشته حال به دلایل مختلف و شاید محدودیت هایی که داشته اند دارای کیفیت بالایی نبوده ، شیب بندی نامناسب در معابر که باعث ایستایی آب می شود، عدم وجود کانالهای انتقال آب و روشهای غیر استاندارد ما در برف روبی و استفاده از شن و نمک که باعث تخریب آسفالت می شود اشاره کرد.

وی افزود : آسفالت شهر آن ضخامت استاندارد را ندارد و آسفالت ما مستهلک و فرسوده است و مانند ماشین مدل پایینی است که به خرج افتاده است و به همین منظور برنامه ما به جای لکه گیری اجرای روکش آسفالت است ولی منابع این اجازه را به ما نمی دهد و هر مترمربع آسفالت 70 هزار تومان هزینه دارد و با این وجود از ابتدای سال تاکنون 53 هزار مترمربع اجرای آسفالت داشته ایم که باز هم کفاف نیاز شهر را نمی کند.

گلایه شهروندان از کیفیت نامناسب آسفالت تربت جام/ پرکردن چاله‌ها با سیمان توسط شهرداری

حسینی در مورد کیفیت آسفالت گفت : کارخانه آسفالت در گذشته دستی و غیراتوماتیک بوده است و اندازه گیری چشمی و تخمینی بوده است ولی الان تمام اتوماتیک و تخصصی است و از مصالح شکسته و با کیفیت استفاده می کنیم . کارخانه را به یک شرکت تخصصی و معتبر که سابقه اجرایی دارد بعد از فراخوانی که در روزنامه دادیم واگذار کردیم .

شهردار تربت جام در پاسخ به گلایه های شهروندان گفت: چاله ‌ها از حد معمول بیشتر است و این را قبول داریم و دغدغه ما هم هست ولی پر کردن چاله ها یک کار موقتی و مسکن است و یک کار زیربنایی و اساسی نیست و بارندگی و سیل و برف امسال باعث شد که این چاله ها بیشتر به چشم بیاید و نکته ای که نیاز است به آن اشاره شود زمان اجرای لکه گیری است و رطوبت دشمن آسفالت است.

حسینی ادامه داد : از همه مهم‌تر دور میدان ولیعصر (عج ) یا همان میدان مرکزی است که از این حالت دربیاید و پروژه سنگینی را آنجا انجام خواهیم داد و با توجه به بودجه ای که در اختیار داریم آسفالت یا روکش آسفالت بقیه خیابانها هم در دستور کار است و معابر فرعی را تایل فرش می کنیم و سعی خواهیم کرد که قسمت اعظم آن را تا نوروز انجام دهیم تا شرمنده مردم نشویم. 

وی افزود: ادارات خدمات رسان در صورت تخریب آسفالت به ما پولی نمی دهند و بابت آب بهای مصرفی شهرداری مانند آبیاری پارکها ، فضای سبز تهاتر می شود.

حسینی در مورد اینکه چرا برای پر کردن چاله ها از آسفالت سرد شهرداری استفاده نمی کند؛ گفت : آسفالت سرد هنوز جواب نمی دهد و چاله ها رطوبت دارد و بخاطر اینکه به مردم خسارت وارد نشود باید چاله ها را پر کنیم و خوشبختانه بتن خوب جواب داده است و از جاهای مختلف نظر خواستیم و نظرشان برای استفاده از این بتن  مثبت بوده است .

شهردار تربت جام گفت: با توجه به جلسه ای که با شورای اسلامی شهر داشتیم مجوز آسفالت معابر را گرفته ایم و دنبال تامین منابع هستیم و منابع ما محدود است و قسمت اعظم آن همراهی مردم است و تعهدات قانونی ای که مردم نسبت به شهرداری دارند و اگر شهرداری را به عنوان نماد متولی خدمات شهری قبول دارند باید انجام تعهدات قانونی را هم قبول داشته باشند. بعضا برخی از کوچه ها 70 تا 80 درصد ساکنین آن پروانه ندارند این یعنی اینکه شهرداری را به عنوان نهاد متولی خدمات شهری قبول ندارند پس چطور انتظار خدمات دارند. 

حسینی گفت: اعتباراتی که توسط دولت به ما تعلق می گیرد بصورت کامل تخصیص نمی‌یابد و یک بحث منابع داخلی است که همان پرداخت‌های اندک مردم اگر روی هم جمع شوند خیلی از مشکلات را می شود حل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تربت جام نیز در مورد وضعیت معابر شهر گفت: آسفالت شهر فرسوده شده است و با این بارندگی های اخیر چاله هایی ایجاد شده است که نیروهای شهرداری با 4 اکیپ مشغول پر کردن چاله ها هستند.

مریم سراج احمدی درباره برنامه شورای شهر با توجه به فرسوده بودن آسفالت خیابان‌ها گفت : با شروع فصل گرما آسفالت برخی از معابر که در اولویت است در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز