خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفت و گو با ایلنا:

راهی بجز دریافت مالیات از فضای کسب وکار نداریم/ فشارهای زیادی به نمایندگان از بیرون برای بستن بوجه وارد می شود/ قطعا قیمت بنزین در سال آینده 1500 تومان نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۱۳۰

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه فشارهای زیادی برای بستن بودجه از بیرون مجلس به نمایندگان وارد می شود، گفت: ارسال پیامک های توهین آمیز توام با تهدید و ادبیات نامتعارف با نگارش های یکنواخت و مشکل دار به نمایندگان در زمان بستن بودجه سال آینده، بر آمده از یک اتاق فکر در حال هدایت شدن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی اکبری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه بودجه 99 در یک شرایط خاص در حال بسته شدن است، گفت: در حال حاضر در یک زمان و شرایط جنگی در حال بستن بودجه هستیم چرا که بودجه باید متناسب با واقعیت های موجود کشور بسته شود.

وی با بیان اینکه نیاز است تا در فرآیند بستن بودجه میزان و محل درآمدها بررسی شود، افزود: با توجه به پیشنهادات موجود در لایحه بودجه، حدود 95 درصد منابع درآمدی رو به پایان است؛ به‌طوری که 5 درصد باقی مانده در هفته آینده جمع‌بندی و به پیشنهادات رسیدگی خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق در ادامه با بیان اینکه بودجه 99 دارای یک حالت انقباضی است، ادامه داد: تلاش و توجه به نیازمندی های پایه از نکات مهم بودجه 99 محسوب می شود؛ این در حالی است که پرداخت هزینه‌ها و حقوق مستمری بگیران بهزیستی، هلال احمر، فرهنگیان بیمه سلامت و ...... از اولویت های بودجه سال آینده است.

نماینده شیراز در مجلس خاطر نشان کرد: منابع نفتی، فرآورده‌ها، مالیات و عوارض گمرکی، فروش املاک و دارایی‌های دولت، استقراض در قالب فروش اوراق یا پروژه‌های صندوق توسعه ملی به عنوان منابع درآمدی بودجه سال آینده به شمار می رود.

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه تامین هزینه بیشتر کشورها در دنیا از طریق منابع انجام می شود، ادامه داد: در کمتر کشوری هزینه ها از طریق فروش سرمایه تامین می‌شود.

به گفته اکبری، تاکنون دریافت مالیات از فضای کسب و کار در کشور چندان مرسوم نبوده است. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد:طبیعی است که در بخش دریافت مالیات از فضای کسب و کار با مقاومت های فعالان این بخش مواجه شویم، اما به اعتقاد بنده در شرایط فعلی راهی جز دریافت مالیات از فضای کسب و کار نداریم، چرا که دولت باید همواره کار را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق هنوز به موارد مصرفی بودجه 99 ورود پیدا نکرده، افزود: در حال حاضر اعضای کمیسیون تلفیق تمرکزشان را بر روی تنظیم منابع معطوف کرده‌اند تا در مرحله بعد به چگونگی بستن اولویت های منابع‌ بپردازند.

راهی بجز دریافت مالیات از فضای کسب وکار نداریم/ فشارهای زیادی به نمایندگان از بیرون برای بستن بوجه وارد می شود/ قطعا قیمت بنزین در سال آینده 1500 تومان نخواهد بود

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه افرادی که بسته‌های معیشتی را دریافت نکرده‌اند به ما مراجعه می‌کنند، گفت:بی‌شک موضوعاتی مانند یارانه های بنزین اشکالاتی دارد که رفع آن نیازمند پیگیری های زیاد و گذر زمان است.

حذف یارانه 3 دهک بالای جامعه از بودجه 99

وی افزود: دولت در بودجه 99 موظف شده که سه دهک بالای جامعه را از دریافت یارانه جدا کند. 

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق تا این لحظه هیچ‌گونه تصمیمی بر نرخ بنزین در بودجه 99 را اتخاذ نکرده است، ادامه داد: معتقدم که به هیچ‌وجه قیمت بنزین در سال آینده 1500 تومان نخواهد بود چرا که به اندازه کافی هزینه‌های زیادی مبنی بر نرخ بنزین در روزها و ماه‌های گذشته داده ایم. اکبری بیان می کند: اگرچه پیشنهاد های مختلفی مبنی بر قیمت بنزین در بودجه آینده مطرح می شود، اما هیچکدام از این موارد نه در کمیسیون تلفیق بررسی نشده و نه احتمال تصویب آن وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه موضوع تک نرخی بنزین مطرح است، اما برای یک مبلغ مشخص به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.

فرستندگان پیامک با اصول اولیه بودجه هم آشنا نیستند

عضو فراکسیون امید در ادامه گفت: اگرچه حدود 10 روز از تصویب کلیات بودجه گذشته اما هنوز پیامک‌هایی با محوریت رد کردن کلیات بودجه توسط نمایندگان به دست اعضا کمیسیون تلفیق می رسد که این موضوع بیانگر این مهم است که فرستندگان پیامک با اصول اولیه بودجه هم آشنا نیستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز