خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک مشاورین امور زنان و خانواده استان‌ها مطرح شد؛

تاکید بر پژوهش‌های علمی در حوزه زنان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۴۳

شناسایی زنان نخبه در استان‌ها از مسائل مهم دیگری است که باید به آن توجه شود و در این زمینه نه فقط زنان تحصیلکرده و مدیران بلکه مادران نمونه و زنان ایثارگر نیز باید شناخته شوند

ایلنا: در نشست مشترک مشاورین امور زنان و خانواده که صبح امروز آغاز به کار کرد، مشاور وزیر کشور در امور زنان وخانواده بر انجام فعالیتهای پژوهشی در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا امروز ۴ اسفند ماه نشست مشترک مشاورین امور زنان و خانواده استان‌ها در وزارت کشور آغاز بکار کرد.

" فهیمه فرهمند‌پور " مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با تاکید بر پرهیز از فعالیتهای اجرایی در این دفا‌تر از مشاورین امور زنان و خانواده استان‌ها خواست که وظایف خودرا به درستی بشناسند.

وی افزود: یکی از دلایل عدم توفیق در این حوزه انتظارات خارج از وظیفه از دفا‌تر امور زنان است و شما باید به وظایف خود به طور کامل اشراف داشته باشید و برای انجام آنان اهتمام بورزید نه آنکه وظایف سازمان‌هایی مانند کمیته امداد بهزیستی و یا بهداشت و درمان را انجام دهید.

وی افزود: فعال کردن کارگروه‌ها در هر استان برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود بسیار مهم است همچنین باید دفا‌تر امور زنان تعامل مناسبی با بدنه اداری اجرایی عملیاتی مانند فرمانداری‌ها داشته باشید. همچنین تعامل با شهرداری‌ها، رسانه‌ها و غیره می‌تواند بسیار موثر باشد.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور افزود: شناسایی زنان نخبه در استان‌ها از مسائل مهم دیگری است که باید به آن توجه شود و در این زمینه نه فقط زنان تحصیلکرده و مدیران بلکه مادران نمونه و زنان ایثارگر نیز باید شناخته شوند و از ظرفیت‌های آنان به خوبی استفاده شود. مورد دیگر بسیار مهم تقویت سمن‌ها و کانونهای حوزه زنان است که باعثارتقای وضعیت زنان و همینطور کمک به بدنه اجرایی است.

وی با تاکید بر حمایت از پژوهش افزود: ما ادبیات لازم برای پژوهش در حوزه زنان را نداریم. همینطور مسائل زنان به خوبی استخراج نشده است و برای نمونه نمی‌دانیم مهم‌ترین مسائل زنان در امور حقوقی و یا روان‌شناسی چیست. بنابراین پژوهش‌های کلان به ما بر می‌گردد و پژوهش‌های کاربردی در حوزه وظایف استان‌ها است. با وجود مشکلات بودجه‌ای که وجود دارد تلاش داریم که بتوانیم با رایزنی‌هایی این مسئله را بهبود ببخشیم همینطور از تولیدات علمی توسعه‌ای نیز باید استفاده کنیم.

وی افزود: نکته مهم دیگر ایجاد همکاری منطقه‌ای میان ادارات کل امور زنان است همجواری و وضعیت فرهنگی اجتماعی مشابه در بسیاری از موارد می‌تواند ظرفیت‌های خوبی ایجاد کند بنابراین باید هر چند ماه جلساتی در سطح منطقه‌ای برگزار شود و در کنار آن نیز باید به مسائل استانی و ملی پرداخته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز