خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی شهرستان رشت تاکید کرد:

ضرورت شناسایی و ساماندهی ظرفیت های مردمی برای استفاده در مواقع بحران

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۵۲۳

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت با تاکید بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بارش برف احتمالی، اظهار داشت: با توجه به تجارب خوب و ارزنده شهرستان در سال‌های گذشته برای مقابله با بحران برف، باید زمینه استفاده از ظرفیت های مردمی در زمان بارش برف فراهم شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی ویشکایی در جلسه شورای ترافیک  این شهرستان که در مکان سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، پیش‌بینی اکیپ‌های اورژانس و امدادی برای مناطق پر خطر و برف‌گیر و نقاط بحران‌زا را از مهم‌ترین اولویت ها در اجرای طرح زمستانی  دانست و تصریح کرد:  اداره راهداری موظف است ضمن پیش بینی کیسه های شن و ماسه و نمک در راه‌های مواصلاتی، بخشداران و دهیاران را از محل قرارگیری این تجهیزات مطلع کرده، تا در مواقع بحرانی آنها بتوانند اقدامات اولیه  و به موقع را در خصوص پیشگیری از یخ زدگی معابر و خیابان‌ها انجام دهند.

وی با تاکید بر اهمیت برقراری ترافیک عادی در شریان های ارتباطی حیاتی شهرستان در زمان بارش برف، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیتی که برخی از راه های مواصلاتی شهرستان به ویژه  مسیرهای رشت به سراوان، قزوین و رودبار دارد باید با برنامه ریزی دقیق از بروز هر گونه اخلال در این مسیر ها به هنگام بروز بحران پیشگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه در جهت اقدام به موقع درزمان بروز بحران برف نیاز است بانک اطلاعاتی دقیقی از وسایل و تجهیزات موجود شهرستان تهیه و در اختیار فرمانداری قرار گیرد، تصریح کرد:  در همین راستا ادراه راهداری ملزم است لیست کشیک خود در حوزه تجهیزات خودرویی و رانندگان آنها را حداکثر ظرف هفته آتی در اختیار فرمانداری و پلیس راهور قرار دهد.

ویشکایی ادامه داد: پلیس راهور، هلال احمر و اورژانس موظف هستند گزارش کاملی از اقدامات و نشانی پایگاه های جاده ای و تغییرات و به روز رسانی های احتمالی را به فرمانداری اعلام کنند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تامین ماشین آلات در زمان بحران، تاکید کرد: بخشداران تابعه شهرستان  آماری در خصوص ظرفیت ماشین آلات بخش خصوصی را  احصاء نمایند تا  پس از جمع بندی در مواقع بروز بحران و اضطراری بتوانند از این ظرفیت به خوبی بهره بگیرند.

وی آمادگی شهرداری  ها جهت مقابله با بحران برف احتمالی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: شهرداران، اقدامات اولیه را جهت کسب آمادگی کافی در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری، پشتیبانی و تامین تجهیزاتی چون کیسه های نمک و شن در نظر بگیرند و  همکاری و هماهنگی همه جانبه ای را  با  اداره راهداری در امر تبادل اطلاعات تجهیزات داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: مجموعه اقدامات شهرداری در بحث تامین کیسه های نمک و شن و دیگر موارد برای زمان یخبندان،  می تواند شهروندان را از میزان پویایی این دستگاه آگاه کند.

ویشکایی با تاکید بر لزوم تسریع در پروژه هایی که موجب کنده کاری در معابر شهری شده است، اظهار داشت: ترتیبی اتخاذ  شود که از این پس، جهت جلوگیری از مشکل ترافیک و یا سرقت،  پیمانکاران ساختمانی پیش از شروع به کار و تخلیه  مصالح ساختمانی در مسیر کوچه ها و خیابان ها، هماهنگی های لازم را با نیروی انتظامی انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت، فرهنگ سازی در زمینه  مسائل ترافیکی و امنیتی، را از موارد بسار مهم دانست و بیان کرد: علاوه بر برنامه های صدا و سیما می توان از ظرفیت تلویزیون های شهری برای پخش پیام های ترافیکی یا هشدارهای امنیتی بهره گرفت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز