خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

تجمع پاکیاران معترض به سازمان مدیریت پسماند مقابل شورای شهر و شهرداری مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۰۲۳

45 نفر از پاکیاران آموزشی که از کار در سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد بیکار شده اند، مقابل شورای شهر و شهرداری این شهرستان تجمع و خواستار احقاق حقوق خود شدند.

به‌گزارش ایلنا از مشهد، یکی از این معترضین به خبرنگار ایلنا گفت: 45 نفر از مربیان پاکیار آموزشی مدارس در سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد مشغول به کار بودیم که از 9 تا 14 سال سابقه کار دارند که بعضا از این افراد سرپرست خانواده نیز بوده اند.

وی گفت:هم اکنون طرح پاکیاران از سمت شورای شهر لغو شده و به مدیریت سازمان پسماند دستور داده شده که نیروها در قسمت فرهنگی شهرداری سازماندهی شوند، اما مدیر عامل سازمان نه تنها اقدامی انجام نداده بلکه در طول مدت تابستان هیچ اطلاع رسانی به مربیان انجام نداده و پس از مراجعه پاکیاران به آنها گفته قرارداد شما تمام شده و دیگر کاری با شما نداریم.

این فرد معترض ادامه داد: این عدم اطلاع رسانی باعث شده تا زمان مربیان نیز تلف شود و نتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این طرح هزینه های زیادی داشته است، گفت: این مربیان در مدارس علاوه بر بحث آموزش ، بازیافت این مدارس را نیز جمع آوری کرده اما سازمان مدیریت پسماند هزینه این کار را از شورای شهر دریافت می کرده و به مربیان هیچ هزینه ای نداده است.

وی گفت:هم اکنون پاکیاران بعد از چند ماه با مراجعه به شهرداری و شورای شهر مشهد جواب درست دریافت نکرده و شورای شهر این افراد را به ارگان های مختلف ارجاع می دهد.

وی افزود:یکی از سازمان هایی که شورای شهر این افراد را به آن جا ارجاع می دهد، سازمان آتش نشانی است، حدود 20 نفر به این سازمان معرفی شده اند و پس از آزمون کتبی 8 نفر قبول و سپس نیز 4 نفر با شرایط 2 روز کار در هفته، حقوق 150 الی 250 هزارتومان و بدون بیمه دعوت به کار شدند و تنها جواب مسئولان شورای شهر این بوده که فقط همین کار از دست ما برمی آید.

این فرد در پایان گفت: این پاکیاران این چند سال را با حقوق و مزایای کم در سازمان پسماند تحمل کرده اند تا بلکه بعد از چند سال در سازمان جذب و قراردادشان رسمی شوند، اما اکنون با توجه به این وضعیت چه کسی پاسخگوی مشکل پاکیاران است؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز