خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان:

54 هکتاز از اراضی قزوین زیر کشت زعفران رفت

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۷۹۹

با اجرای طرح توسعه کشت زعفران در سال زراعی جاری 54 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین زیر کشت این محصول رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه با بیان اینکه بیشترین میزان گیاهان دارویی کشت شده در استان قزوین با ۸۴ هکتار به گل محمدی اختصاص دارد، اظهار کرد: امسال همچنین ۵۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیرکشت زعفران رفته است.

رئیس سازمان‌جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته کشت گیاهان دارویی در این استان چهار برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر حدود ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد در حالی که این رقم در سال ۹۶ حدود ۶۰ هکتار بود.

به گفته خمسه، با اجرای طرح توسعه کشت زعفران و گل محمدی طی ۲ سال گذشته کشت گیاهان دارویی در این استان چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

وی، گل گاوزبان، سیاه دانه، سماق، زعفران، گل محمدی، زرشک، شیرین بیان، بابونه و زالزالک را از جمله گیاهان دارویی کشت شده در استان قزوین بیان کرد.

این مسئول ادامه داد: ۳۲ هکتار از اراضی مربوط به گیاهان دارویی قزوین به سماق، ۳۰ هکتار زیره و ۲۵ هکتار هم به گل گاوزبان اختصاص دارد و ۲۵ هکتار نیز مربوط به دیگر محصولات است.

خمسه با بیان اینکه قزوین ظرفیت بالایی برای تولید گیاهان دارویی دارد، اضافه کرد: مناطقی، چون الموت از نقاط بسیار مستعد کشور برای کشت انواع گیاهان دارویی به شمار می‌روند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد: سالانه بیش از ۴۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در استان قزوین تولید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز