خبرگزاری کار ایران

مدیر میراث فرهنگی چناران خبرداد:

احیای چهار رشته منسوخ شده صنایع دستی در چناران

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۶۶

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران از احیای ۴ رشته صنایع دستیِ منسوخ شده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد طاهریان مقدم افزود: رشته نمدمالی، فرت بافی، دوخت لباس سنتی و چهار رشته منسوخ شده از مهمترین هنرهای دستی چناران است که طی سال گذشته و سال جاری احیا شده است.
 
وی ادامه داد: سال گذشته با توجه به شناسایی رشته های منسوخ شده شهرستان و تشویق و ترغیب هنرمندان مبنی بر آموزش، احیا رشته های صنایع دستی شهرستان و حمایت از آنها به منظور گرفتن تسهیلات اشتغال زایی انجام شد.
 
طاهریان اظهار کرد: رشته نمدمالی، فرت بافی، ترمه دوزی و دوخت لباس سنتی از رشته نیمه جان و منسوخ شده شهرستان بودند که با همت هنردوستان چناران احیا شد.
 
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران، سرمه دوزی را یکی از رودوزی‌های شاخص و فاخر ایرانی دانست و گفت: امروزه سرمه دوزی برای وسایلی مثل رومیزی، روتختی، سجاده و جانماز به کار می رود و طرحهای سرمه دوزی معمولا انواع بته‌جقه است که در طرح پارچه ترمه نیز همین طرح به کار می رود و علاقه مندان زیادی در سطح شهرستان پیدا کرده است.

چرم، معرق، گلیم، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی، فرت بافی، سفالگری، زیورآلات، ترمه دوزی، گوهرتراشی از جمله صنایع دستی معروف شهرستان چناران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز