خبرگزاری کار ایران

عطش ثبت‌نام در انتخابات مجلس یزد ؛

تعداد داوطلبان بیشتر از دوره قبل شد/ یکی از نامزدها 4 همسر و 17 فرزند دارد

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۸۸

باپایان مهلت قانونی زمان ثبت نام داوطلبان یازدهمین دور نمایندگی مجلس شورای اسلامی، 246 نفر در استان یزد ثبت نام کردند که در مدت زمان مشخص شده ، 236 نفر فرآیند ثبت نام را تکمیل کردند و 10 نفر نیز در حال تکمیل هستند که بر اساس قانون تا فردا می توانند فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از مجموع 236 نفر ثبت نام شده در 4 حوزه استان یزد، تعداد افرادی که در شهرستان اردکان ثبت نام کردند 15 نفر بوده که 13 نفر مرد و دو نفر زن بودند.

همچنین در حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های تفت و میبد 47 نفر نیز ثبت نام خود را نهایی کردند که 2 نفر زن و 45 نفر مرد بودند و در حوزه انتخابیه شهرستان‌های مهریز، بافق، خاتم، ابرکوه و بهاباد 50 نفر ثبت نام خود را نهایی کردند که 2 نفر زن و 48 نفر مرد بودند.

در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر نیز 124 نفر ثبت نام خود را نهایی کردند که 16 نفر زن و مابقی نیز مرد بودند.

در حالی در این دوره از انتخابات شاهد حضور پرشور داوطلبان هستیم که تعداد افراد ثبت نام کننده در مجلس دهم 172 نفر بودند که 14 نفر از آنها را زنان تشکیل دادند و در این دوره نیز 236 نفر ثبت نام کردند که 214 نفر مرد و 22 نفر زن هستند.

بر اساس تحصیلات آکادمیک نیز 179 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 36 نفر دارای مدرک دکتری، 12 نفر دارای تسهیلات حوزوی و 9 نفر نیز با مدرک لیسانس در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

نکته جالب این دوره از انتخابات نیز ترکیب سنی داوطلبان است که پای 70 ساله‌ها را نیز به انتخابات باز کرده اما بیشترین داوطلبان در گروه سنی 36 تا 40 ساله هستند اما گروه‌های سنی دیگر نیز حضور چشمگیری نسبت به دوره قبل دارند.

تعداد 43 داوطلب در گروه سنی 30 تا 35 سال، تعداد 46 نفر در گروه سنی 36 تا 40 سال، تعداد 45 نفر در گروه سنی 41 تا 45 سال، تعداد 41 نفر در گروه سنی 46 تا 50 سال، تعداد 30 نفر در گروه سنی 51 تا 55 سال، تعداد 17 نفر در گروه سنی 56 تا 60 سال، تعداد 11 نفر در گروه سنی 61 تا 65 سال، تعداد یک نفر در گروه های سنی 66 تا 70 سال و 71 تا 75 سال نیز در این دوره از انتخابات و برای کسب کرسی مجلس ثبت نام کردند.

نگاهی به شرایط شغلی داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که کارمندان و بازنشستگان عطش بیشتری برای حضور در ساختمان بهارستان دارند به طوری‌که 9 نفر پزشک، 10 نفر فرهنگی، 84 نفر کارمند، 31 نفر بازنشسته، 26 نفر از اساتید دانشگاه، 9 نفر روحانی، 7 نفر وکیل و قاضی و 4 نفر نیز از نمایندگان سابق و اسبق در این دوره حضور دارند.

البته مشاغل دیگری نیز پا به عرصه گذاشته و در تلاشند تا خود را به ساختمان بهارستان برسانند که در بین آنها دو تن از اصحاب رسانه و 39 نفر با شغل آزاد نیز دیده می شوند و یک نفر هم به عنوان بیکار در لیست خودنمایی می کند.

نکته قابل توجه دیگر در این دوره، ثبت نام داوطلب یزدی با چهار همسر و 17 فرزند در این انتخابات از حوزه انتخابیه یزد است.

براساس احتمالات و گمانه زنی ها پیش بینی می شد در مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام نامزدها تنها اندکی بیشتر از دوره قبل برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کنند اما آمار نهایی ثبت نام کنندگان در استان رقمی متفاوت را نشان داد.

به هر حال ثبت نام نامزدهای این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد انجام شد و پایان پذیرفت اما آنچه در این میان جای بحث دارد اینکه آیا واقعا تمامی افرادی که به این عرصه پا گذاشته توانایی تکیه زدن به صندلی های سبز بهارستان را دارند یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز