خبرگزاری کار ایران

چیت‌سازان خبر داد:

آبیک مجری برنامه جامعه ایمن شد / سلامت کارگران ساختمانی زیر ذره‌بین مسئولان

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۸۱۵

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: شهرستان آبیک به دلیل در مسیر ترانزیت بودن، ترافیک بالای محورها و وجود کارخانجات صنعتی متعدد به عنوان مجری جامعه ایمن در استان قزوین انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن چیت‌سازان در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک اظهار کرد: از شاخص‌های اجرای برنامه جامعه ایمن در شهرستان آبیک می‌توان به ایجاد تشکیل کمیته مبتنی بر مشارکت مردمی و همکاری بین‌بخشی، برنامه‌ای مستمر و درازمدت برای تمام گروه‌های سنی، جنسیتی و محیطی، ارتقای گروه‌های آسیب‌پذیر و محیط‌های پرخطر، ثبت و تحلیل برنامه‌ای برای آمار مصدومین و علل حوادث، برنامه ایمن و بررسی تاثیر تغییرات، حضور مستمر در شبکه ملی جامعه ایمن و نظام پایش و ارزشیابی مراحل اجرای برنامه جامعه ایمن اشاره کرد.

وی افزود: اجرای برنامه جامعه ایمن موجب ایجاد هماهنگی بین بخشی ادارات و تقویت و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و رعایت نکات ایمنی در مردم می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ادامه داد: اجرای برنامه جامعه ایمن با عزم  وباور مسئولان شهرستان آبیک و انجام مداخلات ایمنی‌بخش تحقق می‌یابد که نگاه پیشگیرانه در این زمینه مد نظر قرار دارد.

کارگران ساختمانی در معرض عوامل زیان‌آور قرار دارند

چیت‌سازان اضافه کرد: شهرستان آبیک به دلیل ترانزیت بودن، ترافیک بالای محورها و ووجود کارخانجات صنعتی متعدد به عنوان مجری جامعه ایمن در استان قزوین انتخاب شده است.

وی از اجرای برنامه سلامت کارگران ساختمانی در شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: آموزش کارفرمایان و پیمانکاران، همکاری ارگان‌های ذی‌نفع همچون تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظام مهندسی ،شهرداری، مسکن و شهرسازی برای تامین و ارتقای سلامت محیط کار و سلامت کارگران ازاهداف اختصاصی برنامه سلامت کارگران ساختمانی در شهرستان آبیک است.

این مسئول شناسایی دقیق پیمانکاران، مجریان و ناظران ساختمانی، الزام ارگان‌های تعریف شده در رعایت مقررات و موازین بهداشتی و حفاظتی کارگران ساختمانی و تشکیل کمیته با حضور ادارات ذی‌نفع را از وظایف مسئولان ذکر و اذعان کرد: ارگان‌های ذی‌نفع مذکور باید در ارائه خدمات بهداشتی و سلامت کارگران شغلی به تعهدات خود عمل کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: کارگران ساختمانی از گروه‌های بسیار آسیب‌پذیری هستند که کار آنها دشوار و طاقت‌فرساست و در معرض عوامل زیان‌آور و آسیب روحی و جسمی و انواع تهدیدات قرار دارند.

چیت‌سازان ادامه داد: آموزش کارگران، کنترل و نظارت وضعیت کارگران، ارائه خدمات بهداشتی محیط کار، نظارت بر وضعیت تامین تجهیزات حفاظتی و بهداشتی کارگران ساختمانی و انجام معاینات پزشکی آنها در دستور کار برنامه سلامت کارگران ساختمانی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز