خبرگزاری کار ایران

با حضور شورای رسانه صورت گرفت:

رونمایی از سامانه اعلام فساد در دادسرای آبیک/دادستان: محرمانه ماندن هویت گزارش‌دهندگان/انعکاس نتیجه گزارش‌ها در پایان هر فصل

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۳۶۳

در نشست خبری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اعضای شورای رسانه، از سامانه پیامکی اعلام فساد این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قاضی سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در نشست خبری با اعضای شورای رسانه این شهرستان در دادسرای عمومی و انقلاب اظهار کرد: از خبرنگاران شهرستان آبیک که به انعکاس درست و صحیح اخبار در امورات مختلف  می‌پردازند و در ارتقای اطلاعات عمومی حقوق شهروندی و مطالبات مردم آگاهسازی می‌کنند، قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه پیامکی اعلام فساد به شماره 2100032893000 دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با حضور خبرنگاران و فعالان فضای مجازی افزود: شهروندان اعم از مردم شهرها و روستاهای شهرستان آبیک می‌توانند اخبار مهم را که حائز اهمیت است شامل امورات مربوطه در حوزه ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و فسادهایی که اگر محقق شود به امنیت روانی و مادی در شهرستان صدمه می‌زند و بعضا در سطح کلان تحت شعاع قرار گرفته را از طریق پیامک به سامانه مذکور، اخبار و گزارش‌های خود را ارسال کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: تمام پیامک‌هایی که از سوی شهروندان ارسال و بارگذاری می‌شود، با حفظ محرمانه بودن و هویت اشخاص گزارش‌دهنده قرائت، پیگیری و  رسیدگی می‌شود.

احمدزاده اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود موضوعات و اخبار را هر چه مستندتر و دقیق‌تر اعلام کنند تا راحت‌تر بررسی‌ها صورت گیرد گرچه بعضا اخبار شنیداری مردم هم به درد می‌خورد و پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه اخبار دقیق و مستند به این دلیل است که برخی افراد معاند، مفسد و مجرم سعی می‌کنند اخبار ناصواب علیه برخی افراد گزارش و اعلام کنند.

این مسئول تصریح کرد: با رعایت مقررات و قوانین و حفظ آبروی شهروندان، موضوعات ارسالی به سامانه اعلام فساد را بررسی می‌کنیم و اگر هم خبر مستند نباشد تا نتیجه‌گیری لازم، پیگیری و بررسی می‌شود.

اعلام نتیجه گزارش‌ها در پایان هر فصل

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: با توجه به رونمایی از سامانه پیامکی اعلام فساد، استثنائا ماه آینده در نشست خبری موضوعات ارسالی مردم و نتیجه پیگیری‌ها در نشست خبری اطلاع‌رسانی می‌شود و پس از آن، در پایان هر فصل در قالب نشست خبری نتیجه ارسال پیامک‌ها و بررسی‌ها اعلام و به سمع و نظر مردم می‌رسد.

احمدزاده ادامه داد: اگر خبری ارسال شود که مستند هم نباشد اما به حد شیوع و فراوانی زیاد از سوی مردم برسد و مطالبه عمومی شود به دلیل احتمال وقوع فساد یا جرم دیگر، پیگیری و رسیدگی می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از راه‌اندازی به شماره 2100032893000 در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اعلام فساد و برخورد قاطع با این موضوع و پیشگیری از فساد و وقوع آن است که شهروندان باید به عنوان شهروند مسئول احساس مسئولیت کرده و در این زمینه مسئولان قضایی را یاری رسانند.

این مسئول قضایی افزود: اگر مردم به حقوقشان تعرض شده می‌توانند با مراجعه به دستگاه قضایی شکایت خود را طرح و پیگیری کنند؛ در حالی که پیام‌هایی در این سبک، در سامانه اعلام فساد بررسی نمی‌شود و در سامانه پیامکی نمی‌خواهیم مطالبات خصوصی مردم به مطالبه عمومی تبدیل شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک مطرح کرد: آنچه مدنظر برای ارسال پیامک به سامانه اعلام فساد است، تعرضات به بیت‌المال و تضییع حقوق عمومی در راستای حفظ حقوق عامه است که امیدواریم فسادی در شهرستان وجود نداشته باشد اما اگر زمینه برای فساد وجود داشته باشد از شهروندان درخواست می‌شود از طریق ارسال پیامک به سامانه اعلام فساد موضوع را اعلام و در زمینه پیشگیری و مبارزه با فساد و مفسدین گام‌های ارزنده‌ای  بردارند.

پرونده فسادی در آبیک تشکیل نشده

احمدزاده افزود: حتی اگر مردم استان قزوین هم از فسادی اطلاع داشته باشند و دسترسی به مسئولان نداشته باشند می‌توانند به سامانه اعلام فساد آبیک ارسال کنند تا در قالب گزارش به مسئولان مربوطه در استان انعکاس داده شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در پاسخ به این سوال که طی امسال فسادی در ادارات این شهرستان وجود داشته یا خیر، توضیح داد: پرونده فسادی در خصوص ادارات شهرستان آبیک تشکیل نشده و گزارشی هم اعلام و کشف نشده است.

احمدزاده متذکر شد: اخبار غیرمستند هم اگر مطالبه عمومی شود، نتیجه بررسی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: پیگیری‌های پیامهای ارسالی به سامانه اعلام فساد لزوما به منزله تشکیل پرونده نیست و چه بسا بدون نیاز به تشکیل پرونده، موضوعات پیگیری و مشکل موجود حل می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز