خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت بحران البرز:

لزوم توانمندسازی جوامع محلی و تشکل ها در حفظ و احیای منابع طبیعی/ تسهیل گر اجتماعی در جوامع محلی تربیت کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۴۹۴

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: دهیاران به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی و متولی اداره امور روستا نقش ارزنده ای در راستای تحقق توسعه پایدار و حفظ عرصه های منابع طبیعی عهده دار هستند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا فلاح نژاد امروز در کار گاه آموزشی دهیاران در راستای طرح توانمند سازی جوامع محلی و تشکل ها از محل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: ســه چالــش عمــده پیــش روی بشــر در قــرن 21، تغییــرات اقلیمــی، کمبــود آب شــیرین و بیابانزایــی اسـت و حفـظ و احیـای پایـدار جنـگل و مرتـع و بـه عبارتـی منابـع طبیعـی مـی توانـد هـر سـه دغدغـه بشــر را کاهــش دهــد.

وی گفت:  واقعیــت ایــن اســت کــه دسـتیابی بـه ایـن مهـم، صرفـا بـا تکیه بـر اعتبـارات و امکانــات دولتــی امــکان پذیــر نبــوده در بســتر مشــارکت مــردم محلــی و تشــکل هــا اســت کــه می تــوان ضمــن بهــره گیــری از تــوان مالــی و فکــری آنهــا، زمینــه اتخــاذ تصمیمــات کاربــردی و منطقــی را در حــوزه منابــع طبیعــی فراهــم کرد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه در صدد تربیت تسهیل گرهای اجتماعی در جوامع محلی باشیم گفت: توانمندسازی جوامع محلی موجب حفظ منابع طبیعی پایدار با مشارکت مردم می شود.

فلاح نژاد  در رابطه با ارتقای دانش و مهارت روستائیان و دهیاران با تاکید بر حفاظت منابع طبیعی استان البرز خاطرنشان کرد: روستائیان و دهیاران نقش به‌سزایی در امر حفاظت از منابع طبیعی استان دارند و در همین راستا ارتقا دانش و مهارت روستائیان و دهیاران از جمله مسائلی است که باید در اولویت برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان البرز قرار بگیرد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران افزود: دهیاران به عنوان نماینده دولت در روستاها از جمله نقش آفرینان کلیدی در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از طریق زمینه سازی و ایجاد هماهنگی در اجرای فعالیت های مشارکتی در روستا به شمار می رود.

وی افزود: مهم ترین بخش برنامه های اداره کل منابع طبیعی در این راستا  هدایت دهیاری‌ها به سوی جلب مشارکت عمومی، فرهنگ سازی و آموزش برای حفظ و احیای منابع طبیعی است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز خطاب به دهیاران روستاهای سراسر استان گفت: از طریق بنر و تابلو شماره تلفن 1504 را برای شهروندان روستانی اطلاع رسانی کنید تا در زمان آتش سوزی به منظور جلوگیری از تسری آتش در عرصه‌های منابع طبیعی این شماره را  به خاطر بسپارند و در حفظ منابع طبیعی کوشا باشند.

فلاح نژاد تصریح کرد: دهیاران به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی و متولی اداره امور روستا نقش ارزنده ای در راستای تحقق توسعه پایدار و حفظ عرصه های منابع طبیعی بر عهده دارند و در راستای حفظ منابع طبیعی، سازمان شهرداری های و دهیاری های وزارت کشور تفاهمنامه همکاری با سازمان جنگلها، امضا می کنند.

کارگاه آموزشی مباحث منابع طبیعی، توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با همکاری معاون عمرانی استانداری و اداره کل روستایی استانداری البرز و با حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان البرز برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز