خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان:

بدنبال رونق گردشگری و صنایع دستی در شهر بندرعباس هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۹۳۲

یکصد و چهل و سومین جلسه‌ علنی شورای شهر بندرعباس با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، عباس امینی زاده شهردار، فاطمه جراره رئیس شورای شهر و اعضای شورای شهر بندرعباس امروز یکشنبه 3 آذر ماه در سالن جلسات شهرداری بندرعباس برگزار شد.

 به گزارش ایلنا از هرمزگان، مدیر کل میراث فرهنگی استان ضمن ارائه گزارش عملکرد یکساله این اداره کل پیشنهاداتی را برای تعامل بیشتر با شهرداری بندرعباس ارائه کرد و افزود: بازار ماهی‌فروشان تبدیل به بازارچه صنایع دستی و هنرهای بومی شود که این امر حمایت از تولیدات و مشاغل خانگی و پشتیبانی از هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی و همچنین معرفی آثار هنرمندان این صنعت است.

رضا برومند در خصوص نامگذاری بلواری به عنوان صنایع دستی، بیان کرد: بلوار حد فاصل میدان صادقیه و سه راه طلوع به عنوان بلوار صنایع دستی نامگذاری شود.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در خصوص اطلاع رسانی و معرفی بیشتر صنایع دستی به گردشگران گفت: در 5 نقطه شهر بندرعباس کیوسک اطلاع رسانی گردشگری و صنایع دستی جهت راهنمایی مسافران و گردشگران ایجاد شود.

برومند ادامه داد:  5 نقطه از مبادی ورودی  شهر بندرعباس (حاجی آباد، میناب، خمیر، فرودگاه ، اسکله) به بیلبوردهای تبلیغاتی جهت معرفی جاذبه های گردشگری اختصاص یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی در این جلسه پیشنهاد داد برای بندرعباس بافت تاریخی تعریف شود و افزود: محدوده حمام گله داری، مسجد جامع اهل سنت، معبد هندوها تا کوچه کارگزاری به عنوان بافت تاریخی معرفی و بازسازی و سنگ فرش شود و از ورود ماشین به این منطقه جلوگیری شود.

وی  با اشاره به اینکه بحث مشوق های گردشگری به سرمایه گذاران این حوزه،تصریح کرد: مشوق هایی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به سرمایه گذاران داده شود تا فعالیت های سرمایه گذاری در بخش های گردشگری افزایش یابد.

برومند در خصوص عمارت کلاه فرنگی پشنهاد همکاری به بازسازی و مرمت این بنای تاریخی را داد و اضافه کرد:عمارت کلاه فرنگی بندرعباس یکی از بناهای تاریخی این شهر است که مرمت و بازسازی آن باعث حفظ و صیانت از این اثر تاریخی می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان ادامه داد: به دنبال رونق گردشگری و صنایع دستی در شهر بندرعباس هستیم و هدف ما کمک به رشد صنعت گردشگری و صنایع دستی است و هیچ گونه چشم داشتی نداریم.

وی ادامه داد: به همین منظور از هشتم دی ماه نمایشگاهی جهت معرفی صنایع دستی هرمزگان در بندرعباس برگزار خواهد شد و مهمانانی از سراسر کشور به این‌نمایشگاه دعوت خواهند شد.

برومند تاکید کرد:تلاش ما برای شناساندن بندرعباس به عنوان پایتخت گردشگری دریایی است و در همین راستا چهاردهم اسفندماه همایش ملی گردشگری دریایی در بندرعباس برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز