خبرگزاری کار ایران

رفع کمبود یکهزار معلم در لرستان با جذب نیروهای بازنشسته و حق التدریس

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۶۶۴

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به کمبود معلم در برخی مناطق لرستان گفت: کمبود ۹۳۶ معلم در استان را با جذب نیروی حق التدریس، رای دیوانی، بازنشسته و خرید خدماتی پوشش داده‌ایم.

به گزارش ایلنا، رضا زینی وند مقدم صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران پیرامون کمبود معلم در برخی مدارس لرستان اظهار داشت: در بعضی از مناطق احتمال دارد در دوره ابتدایی معلم کم داشته باشیم اما با استفاده از بازنشستگان، نیروهای حق التدریس و آموزگارانی که مدیر هستند این نقیصه را رفع کرده‌ایم و الان هیچ کلاسی بدون معلم نداریم.

وی با بیان اینکه برخی کلاس ها را نیز با شیفت مخالف پوشش داده‌ایم، تصریح کرد: ۹۳۶ نفر در سطح استان معلم کم داشتیم که این تعداد نیرو با استفاده از حق التدریس ها، رای دیوانی‌ها، بازنشستگان و خرید خدمات تامین شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان یادآور شد: ۷۱ نفر معلم برای بخش زز و ماهرو خرید خدمات داشته ایم.

زینی‌وند مقدم با تاکید بر اینکه بازنشستگانی نیز داریم که ۱۴ ساعت می توانیم از آنها استفاده کنیم و ظرفیت شیفت دوم نیروهای رسمی خودمان نیز موجود است، افزود: در صورتی‌که معلم رسمی نداشته باشیم و هیچ نیروی مازادی در هیچ رشته‌ای نداشته باشیم می‌توانیم از حق التدریس استفاده کنیم؛ لذا اگر جایی معلم ما قائل به شیفت دوم یا اضافه کار است دیگر نیروی حق التدریس جذب نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز