خبرگزاری کار ایران

اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد:

ادامه بارندگی در هرمزگان/ مردم از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۷۳۵

سامانه ناپایدار در هرمزگان تا روز سه‌شنبه در برخی نقاط استان فعالیت خواهد داشت لذا توصیه می شود از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری شود.

به گزارش ایلنا، بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز شاهد تقویت سامانه ناپایدار بارشی در اکثر نقاط استان خواهیم بود.

 تا ساعات قبل از ظهر امروز شنبه در برخی نقاط شرقی استان و سواحل دریای عمان رگبار پراکنده  باران پیش‌بینی می شود، اما با تقویت سامانه ناپایدار بارشی از ساعات بعدازظهر در استان شاهد تقویت قابل ملاحظه سامانه خواهیم بود، رگبار باران و رعد وبرق و تندباد شدید در استان به ویژه در مناطق شرقی، شمالی و مرکز یپیش بینی می شود.

گفتنی است؛ این ناپایداری ها تا ساعات شب با شدت در برخی نقاط استان  ادامه خواهد داشت.

طبق پیش بینی کارشناسان هواشناسی هرمزگان، دریا نیز از ساعات بعداز ظهر و شب با شدت گرفتن بادهای جنوب شرقی به ویژه در تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد شد و شرایط تردد های دریایی ناایمن خواهد بود.

توصیه می شود با توجه به شرایط  خاص جوی  و دریایی استان طی امروز شنبه وقوع سیلاب به ویژه در شرق استان از رفتن به مناطق مرتفع  و تردد در حاشیه رودخانه ها  به طور جدی خودداری شود.

در ساعات بعدازظهر و شب با توجه به نامساعد شدن دریا به ویژه در تنگه هرمز و دریایی عمان تمهیدات لازم در تمامی بنادر استان صورت گیرد و شناورهای سبک از هرگونه تردد دریایی خودداری کنند.

گفتنی است؛ شرایط نامساعد جوی و دریایی تا روز سه شنبه کمابیش ادامه خواهد داشت و طی این مدت عمده ناپایداری های جوی  در ساعات بعدازظهر و شب خواهد بود.

از لحاظ دمایی شاهد کاهش نسبی دما در استان خواهیم بود.

با تقویت سامانه بارشی از ساعات بعدازظهر و شب در استان به ویژه نیمه شمالی و شرقی و مناطق مرکزی استان شاهد رگبار باران و رعد وبرق قابل ملاحظه خواهیم بود.

توصیه می شود با توجه به ناپایداری های جوی و طغیان رودخانه های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه ها جدا خودداری شود.

شایان ذکر است؛ این سامانه ناپایدار تا روز سه شنبه در برخی نقاط استان فعالیت خواهد داشت که به تدریج از روز دوشنبه بارش ها پراکنده پیش بینی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز