خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌ وگو با ایلنا:

تورم در حال کاهش است/ مردم در سفر اربعین مقررات کشور عراق را مراعات کنند/دولت برای ارتقای معیشت مردم تلاش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۵۷۷

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بر اساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران و دستگاه‌های مسئول، تورم نسبت به سال گذشته در حال کاهش است.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین در پاسخ به این پرسش که دولت در تامین امنیت زائران ایرانی برای مراسم اربعین چه اقداماتی انجام داده، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مراسم اربعین مردمی بودن آن و مدیریت آن توسط خود مردم است که دولت تسهیل‌کنننده امور این مراسم بوده و در داخل کشور و خاک عراق موکب‌هایی برپا کرده‌  و امورات را انجام می‌دهند.

وی افزود: مسئولان کشوری هفته گذشته با وزیر کشور و مسئولان امنیتی عراق برای تامین امنیت زائران جلساتی داشته‌اند و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ناآرامی‌های سه روز اخیر درعراق را ریشه در رژیم وهابی و صهیونسیت‌ها ذکر کرد وافزود: دشمنان نظام به ویژه صهیونیست‌ها نمی‌توانند اجتماع بزرگ اربعین که بزرگترین اجتماع مذهبی دنیا است را ببینند، ناآرامی‌های  اخیر هم با تدبیر دولت عراق و توصیه‌های مرجعیت عظمای شیعه حل و فصل شد.

این مقام مسئول با اشاره به توصیه دولت مبنی بر هوشیاری زائران در زمان تشرف به عتبات عالیات افزود: لازم است مردم مقررات کشور عراق را حتما مراعات کنند که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: قوای سه گانه همکاری و تعامل بسیار خوب و مطلوبی با نیروهای مسلح دارند؛ تجربه ثابت کرده هر زمانی که دولت و مجلس همراه هم بوده‌اند و درک مشترکی از مسائل کشور داشته‌اند مشکلات مردم کمتر بوده و حل و فصل شده اما زمانی که بین دولت و مجلس فاصله بوده، مشکلات ایجاد شده و متضرر اصلی هم مردم بوده‌اند.

امیری اضافه کرد: دولت و مجلس درک مشترکی از مسائل کشور دارند و لوایح دولت در مجلس پیگیری و به تصویب می‌رسد که می‌توان به تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی و أخذ رأی ازنمایندگان برای وزرای پیشنهادی اشاره کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: دولت عزم خود را برای حل مشکلات کشور، ارتقای معیشت مردم و توسعه کشور جزم کرده و در استان‌ها نیز مسئولان در این مسیر گام برداشته و تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز