خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد خبر داد:

اجرای طرح «یاریگران زندگی» با هدف ساماندهی مبارزه با اعتیاد/فعالیت ها با اولویت پیشگیری دنبال می شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۶۲۳

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با بیان اینکه پیشگیری اولویت مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است گفت: طرح «یاریگران زندگی» با هدف ساماندهی مبارزه با اعتیاد اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمصطفی کرباسی با اشاره به نقش انکار ناپذیر و بسیار مؤثر تشکل‌های مردمی در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اظهار داشت: موضوع پیشگیری را در کانونهایی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و جوامع کارگری از طریق آموزش و فرهنگ سازی دنبال می‌کنیم تا بتوانیم جامعه خود را در برابر آسیب های مواد مخدرحفظ کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد به تبیین سیاست‌ها و اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت و اضافه کرد: در ستاد با رویکرد اجتماعی شدن امر مبارزه به ویژه در حوزه کاهش تقاضای مواد مخدر و روان گردانها تلاش داریم تا ضمن محوریت قراردادن اصل پیشگیری مانع از ورود افراد و اقشار سالم جامعه به چرخه مخرب و ویرانگر اعتیاد شویم.

با اشاره به طرح یاریگران زندگی تصریح کرد: طرح یاریگران زندگی که در عرصه کلان کاهش تقاضای مواد مخدر و روان‌گردان‌ها سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است، در سه حوزه تخصصی پیشگیری، درمان و کاهش آسیب و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان اجرایی خواهد شد.

کرباسی با بیان اینکه محور اقدامات در حوزه پیشگیری از اعتیاد، اطلاع رسانی، اجرای طرح‌های آگاهسازی با تمرکز بر آموزش مهارت‌های زندگی و ترویج و فرهنگ‌سازی است، اولویت فعالیت‎ها را در محیط‎های آموزشی از مهدهای کودک تا دانشگاه‌ها، محیط‌های کاری و جمعیت‌های کارگری، محلات آلوده و حاشیه شهرها و خانواده ها برشمرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 150 مرکز درمان سرپایی و بستری در حوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد در استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: در حوزه درمان و بازتوانی و کاهش آسیب اهم اقدامات بر همین محورها متمرکز بوده و در حوزه حمایت و صیانت از بهبودیافتگان نیز حمایت‌های مددکاری، حمایت‌های روانشناسی، آموزش فنی و حرفه ای و اشتغال در راس اقدامات قرار دارند.

دبیر شورا گفت: در سال‌جاری در مرحله اول طرح یاریگران زندگی در مدارس استان انجام و عملیاتی می‌شود. در هر مدرسه کانون یاریگران زندگی راه‌اندازی می‌شود و از طرح‌های این حوزه حمایت مادی و معنوی می‌کنیم تا بتوانیم اقدامات موثری را در این حوزه داشته باشیم.

کرباسی با بیان اینکه در اجرای طرح یاریگران لزوم دغدغه مندی، حساسیت اجتماعی و پذیرش مسئولیت اجتماعی، مشارکت موثر و حداکثری همه مسئولان، نخبگان، اصحاب اندیشه، مراکز علمی و دانشگاهی، گروه‌های مرجع، سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین، کارآفرینان، کارفرمایان، سایر آحاد جامعه و توجه ویژه به پیشگیری اولیه از اعتیاد به منظور تحقق رویکرد اجتماعی شدن، اجتناب‎ناپذیر می‌کند.

وی در پایان گفت: با اجرای طرح یاریگران  هر فرد و خانواده با اشرافیت کامل بر معضلات و آسیب‎های ناشی از اعتیاد و مصرف مواد مخدر یاریگر زندگی افراد و خانواده‌های دیگری نیز خواهد شد و با شکل‌گیری این زنجیره پویا می‌توان به تحقق جامعه سالم و عاری از اعتیاد امیدوار بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز