خبرگزاری کار ایران

نامزد تصدی شهرداری قزوین عنوان کرد:

اولین شهردار کشور هستم که لیست اموال خود را به نهادهای نظارتی ارائه داده ام/ در پیشه شهرداری با همه احزاب تعامل دارم

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۴۷۴

نامزد تصدی شهرداری قزوین گفت: اولین شهردار کشور هستم که از روز اول فعالیت خود در شهرداری نیشابور، اموال منقول و غیرمنقول خود را لیست کرده و به نهادهای نظارتی ارائه داده ام.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، دومین جلسه معرفی کاندیداهای تصدی شهرداری قزوین با حضور اعضای پارلمان محلی قزوین و اصحاب رسانه برگزار شد. سه نامزد دیگر این منصب جهت ارائه عملکرد و رزومه فعالیت های خود وارد صحن شورا شده و هر یک به ارائه دیدگاه ها و اهداف خود پرداختند.

اولین نامزد در دومین جلسه معرفی نامزدهای تصدی مدیریت شهری قزوین، عباسعلی مدیح متولد یزد و در حال حاضر مدیر کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران است.

در سوابق کاری وی می‌خوانیم: عباسعلی مدیح متولد 1351 شهر یزد، دکترای تخصصی قوم شناسی تاریخی، لیسانس جغرافیا از دانشگاه یزد و فوق لیسانس جغرافیای برنامه ریزی شهری، روستایی، دکترای تخصصی قوم شناسی تاریخی (مردم شناسی)، دکترای جغرافیا و توسعه توریسم در دانشگاه بین المللی ALIGHRHهند، سخنران میزگرد شهرداران شهرهای معنوی و فرهنگی دنیا در اروپا (کشورهای چک و فرانسه) سال 1389 و 1390، نماینده مردم نیشابور در شورای اسلامی شهر در دوره های اول و و دوم به مدت 8 سال، شهردار نیشابور،اولین شهردار تاریخ کشور که از ابتدای شروع به کار در شهرداری لیست اموال و دارائی های خود و خانواده را به شورای شهر اعلام کرده است، تنها شهردار کشور که قبل از تصدی پست شهرداری، دو دوره عضو شوراهای اسلامی شهر بوده است، اولین شهردار تاریخ کشور که همزمان مشاور فرهنگی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران می باشد، تنها شهردار تاریخ کشور که 4 سال پیاپی از طرف یونسکو جهت شرکت و سخنرانی در میزگرد شهرداران شهرهای معنوی و فرهنگی دنیا (کشورهای چک، فرانسه، کره جنوبی و کرواسی) به نمایندگی از شهرداران کشور دعوت شده است.

وی که نامزد غیربومی تصدی شهرداری قزوین است با اشاره به شناخت خود از شهر قزوین عنوان کرد: غنای فرهنگی قزوین بر کسی پوشیده نیست؛ قزوین صاحب سبک معماری اسلامی ایرانی است و بزرگان زیادی در این زمینه داشته است. امام محمد غزالی، مستوفی، دهخدا و بزرگان دیگر، از سرشناسان و صاحبان سبک کشور هستند. بخشی از اصفهان امروز برگرفته از معماری قزوین است و هویت شهر قزوین و غنای فرهنگ آن کمتر از اصفهان نیست.

وی گفت: اولین شهردار کشور هستم که از روز اول فعالیت خود در شهرداری نیشابور، لیست اموال منقول و غیرمنقول خود را به نهادهای نظارتی ارائه داده ام. سیاسی سخن نمی‌گویم. باید در شهرداری عملیاتی کار کرد. شهردار باید به لحاظ تعامل با مردم شهر، هر روز در یک مسجد نماز بخواند و تمام شهر را رصد کند. شورا نقش هیات مدیره داشته و شهردار بعنوان مدیرعامل تلقی می‌شود که در تعامل بایکدیگر باید مشکلات شهر را بررسی و حل کنند.

مهدی عبدالرزاقی عضو شورای شهر قزوین در پرسش از مدیح بیان کرد: برنامه شما در خصوص بدهی‌های شهرداری و برنامه درآمدزایی در مدیریت شهری چیست؟ در مباحث عمرانی و موضوعاتی که گره دارند چه برنامه هایی دارید؟

با تهاتر با بانک شهر می توان بدهی شهرداری را پرداخت کرد

مدیح در پاسخ به این سئوال عضو شورای شهر گفت: با توجه به اوضاع اقتصادی، اینکه شهروندان به شهرداری و شورای شهر اعتماد کنند، بسیار مهم است. حتما نیاز نیست تقاطع همسطح و غیرهمسطح بسازیم. بلکه حضور در میان مردم نقطه قوت و امید مردم است.

وی افزود: در حوزه مالی باید جذب سرمایه گذار شود. اگر بدهی شهرداری به حدی است که روزی 200 میلیون تومان به آن اضافه می‌شود، بهتر است که سهام را بازگردانیم و یا با تهاتر با بانک شهر، این بدهی را پرداخت کنیم که با پرداخت ملک می توان بخشی از این بدهی را جبران کرد.

نامزد تصدی شهرداری قزوین اظهار کرد: اگر ارتباط با مرکز، وجود نداشته باشد نمی‌توان کاری انجام داد. من متمایل به اصلاحاتم. ارتباطم با تمام رجال سیاسی شهر مناسب و تعاملی بوده و شورا برای من اهمیت زیادی دارد. شورا نماینده مردم است. چکیده مردم شهر شوراها هستند و آراء شورای شهر قطعا بیشتر از نمایندگان مجلس است.  

توسعه توریسم، از محوریت های مهم

در ادامه زهرا یوسفی دیگر عضو شورای شهر قزوین در پرسش از مدیح بیان کرد: یکی از گزینه هایی که مدنظر بوده بحث چهره های ملی است که تجاربی را از استان های دیگر به شهر ما بیاورند، ارتباطات شما با مقامات کشوری چگونه است؟ و در جذب اعتبارات ملی این ارتباطات می تواند کارگشا باشد؟

مدیح در پاسخ به این سئوال، ارتباط خود با مقامات کشوری را بسیار خوب عنوان کرد که می‌توان از این ظرفیت در جذب بودجه و ورود سرمایه گذار برای استان قزوین استفاده کرد.

قافله باشی عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: آیا از بانوان جهت فعالیت در مدیریت شهری استفاده خواهید کرد؟

مدیح در پاسخ به این پرسش عنوان کرد: نیمی از جمعیت آماری ما بانوان هستند و مسلما ما از بانوان برای فعالیت در مدیریت شهری استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به بحث گردشگری استان گفت: در حوزه گردشگری فعال بوده ام و بحث توسعه توریسم بسیار مهم است بنابراین یکی از برنامه‌های ما در طول تصدی‌گری شهرداری قزوین، ایجاد فضای مناسبتر جهت گسترش گردشگری استان قزوین است.

حق شناس، دیگر عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: از نظر شما سه کار اشتباهی که دیگران در مدیریت پیشین شهرداری قزوین انجام دادند چیست؟ که مدیح در پاس به این پرسش تخریب باغستان ها و عدم توجه جدی به این موضوع، و عدم حفاظت از بافت تاریخی شهر قزوین را از اشتباهات شهرداران قزوین برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز