خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

انتقاد عضو شورای شهر قزوین از افزایش غیرمنطقی بودجه شهرداری

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۵۲۰

سخنگوی شورای شهر قزوین گفت: رویکرد کاهش و حذف هزینه‌های غیرضروری در بودجه شهرداری وجود ندارد و در بخشی از بودجه با افزایش غیرمنطقی مواجهیم.

سیده‌ منیره قوامی در حاشیه جلسه بررسی لایجه بودجه ۹۸ شهرداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به در نظر گرفتن رویکرد بودجه ملی سال ۹۸ کشور براساس‌شرایط و مشکلات موجود اقتصادی و کاهش و حذف هزینه‌های غیرضروری اظهار کرد: با بررسی بودجه شهرداری، باید گفت که این رویکرد وجود ندارد و در بخشی از بودجه با افزایش غیرمنطقی مواجهیم.

وی با بیان اینکه بخش درآمد‌ها و هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری بررسی شده و به جز چند مورد، مابقی به تصویب رسیده، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان بهمن ماه، بخش پایانی بودجه که مربوط به هزینه‌های عمرانی‌ است بررسی و تصویب شود.

عضو شورای شهر قزوین با اشاره به مورد بررسی قرار نگرفتن کد سایر منابع تامین اعتبار از بخش درآمد‌های شهرداری بودجه ۹۸ شهرداری ادامه داد: این کد مورد سئوال برخی از اعضای شورا از جمله خود بنده است.

قوامی اضافه کرد: این کد، شامل وام‌های دریافتی و اموال شهرداری است که از کل بودجه ۷۸۳ میلیارد تومانی شهرداری قزوین، ۳۲۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این مطلب که این کد در بودجه ۹۸ شهرداری ۴۱ درصد از کل منابع درآمد شهرداری شامل می‌شود، تصریح کرد: واقعی بودن این منابع آن هم براساس عملکرد سال گذشته شهرداری، مورد سوال اعضا قرار گفت.

این مسئول افزود: مقرر شده در جلسه بعدی بررسی بودجه شهرداری قزوین، مسئول درآمد‌های شهرداری برای پاسخگویی به برخی از سئوالات و ابهامات موجود در جلسه حضور داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر قزوین ادامه داد: بخش هزینه‌های جاری شهرداری هم بررسی و تصویب ۵ کد به جلسه آینده شورا موکول شده است.

قوامی اضافه کرد: دلیل پذیرفته نشدن این ۵ کد از بخش هزینه‌های جاری شهرداری، افزایش بودجه است؛ چرا که این افزایش‌ها براساس عملکرد سال گذشته شهرداری در آن بخش، منطقی نیست.

وی در خصوص ارائه راهکار کاهش بودجه برخی از کد‌های هزینه‌ای شهرداری قزوین بیان کرد: راهکار ارائه شده از سوی شورای شهر قزوین این است که هزینه‌های جاری شهرداری نسبت به سال گذشته فقط ۱۵ درصد افزایش داشته باشد و اگر اعتبار مورد نیاز شهرداری دربخشی از بودجه کافی نبود، در قالب لایحه، کمبود آن بخش جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز