خبرگزاری کار ایران

شهردار زنجان:

روند طولانی پاسخگویی به متقاضیان در زنجان باعثفرار سرمایه گذاراز زنجان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۳۹

شهردار زنجان با تاکید بر لزوم تسریع در پاسخگویی به متقاضیان سرمایه گذاری در شهر زنجان گفت: طولانی شدن روند پاسخگویی توسط دستگاه های مربوطه موجب فرار سرمایه گذاران از زنجان شده است.

زنجان: شهردار زنجان گفت: اجرائیات شهرداری از این پس با رعایت دقیق‌تر قوانین و موازین و نیز استفاده از خودرو و اونیفورم مخصوص مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن امین، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار درشهر زنجان افزود: سرمایه گذار نیاز به بستر مناسب برای سرمایه گذاری دارد بنابراین تسریع در رسیدگی به مطالبات سرمایه گذاران و فراهم کردن امنیت سرمایه می‌تواند به مانگاری سرمایه گذار در شهر کمک کند.

شهردار زنجان، با اشاره به انجام مذاکرات با شرکت تولید کننده ماشین آلات خدمات شهری «فان» آلمان برای مشارکت در احداثکارخانه تولید ماشین آلات در شهر زنجان اظهار کرد: با عملیاتی شدن این برنامه تامین در آمد پایدار برای شهر داری زنجان خارج از عواید جاری عملی می‌شود.

شهردار زنجان متذکر شد: با توجه به اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی متعددی در سایر استان‌ها خواستار مشارکت با این شرکت هستند باید شهرداری زنجان تفاهمنامه اولیه را هر چه سریع‌تر منعقد کند.

امین در خصوص تعیین میزان عوارض شهری ابراز کرد: این میزان باید تا بهمن سال جاری مشخص شود تا سال آینده اجرایی گردد.

شهردار زنجان با اشاره ه به مشکلات موجود در بخش اجراییات شهرداری گفت: اجرائیات شهرداری از این پس با رعایت دقیق‌تر قوانین و موازین و نیز استفاده از خودرو و اونیفورم مخصوص مشغول به کار خواهند شد.

امین تاکید کرد: به منظور اعمال دقیق قانون و پیشگیری از برخی برخوردهای نابجای متخلفان با اجراییات شهرداری، باید از پزسنل این بخش حمایت شود.

وی با بیان اینکه شهرداری حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکار است اظهار کرد: بخش زیادی از این بدهی‌ها مربوط به سازمان اتوبوسرانی است که درآمدزایی چندانی ندارد.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: تحمیل جرایم به دلیل دیرکرد در پرداخت بدهی‌های شهرداری به نهادهای مختلف شهرداری را متضرر می‌کند بنابریان باید این روند متوقف شود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه جلسه با اشاره به وجه تمایز بودجه پیشنهادی سال آینده نسبت به سال‌های گذشته گفت: پیش بینی بودجه غیر نقدی و سرمایه گذاری برای نخستین مرتبه توسط شهردار جدید در لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده گنجانده شده است.

دویران خاطر نشان کرد: تحقق بودجه غیر نقدی و سرمایه گذاری که در لایحه بودجه پیش بینی شده است با افزایش درآمدهای پایدار به نفع شهر خواهد بود.

دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز بر لزوم توزیع عادلانه بودجه سال آینده شهرداری برای اجرای طرح‌های ماندگار در شهر تاکید کرد و افزود: بهسازی معابر، پژوهش در زمینه آسفالت ریزی و لکه گیری معابر با هدف مدیریت هزینه‌ها و ارتقا کیفیت خدمات باید به جد مورد توجه باشد.

سعید خدادادی همچنین با تاکید بر حمایت از تشکل‌های مردم نهاد از سوی شورای شهر زنجان اظهار کرد: حمایت از این تشکل‌ها برای پیشبرد اهداف توسعه شهری از وظایف شوراهاست.

یکی دیگر از اعضای شورای اشلامی شهر زنجان نیز در ادامه با نتقاد از نحوه هزینه کرد شش دوازدهم بودجه امسال گفت: در بخش عمرانی شش دوازدهم بودجه که باید ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه می‌شد فقط ۵۰ درصد میزان مذکور هزینه شده حال آنکه بخش جاری که باید ۶۰۰میلیارد ریال هزینه می‌شد بیش از ۵۰۰ درصد هزینه مازاد شده است.

صیدی متذکر شد: باید هزینه کرد شهرداری در هر بخشی متناسب با مصوبات باشد و انحرافات این چنینی مشاهده نشود.

عباس راشاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با تاکید بر واقعی کردن بودجه سال آینده شهرداری زنجان گفت: این بودجه باید به صورت متمرکز بررسی شود.

وی خاطر نشان کرد: باید اجرایی نشدن برخی طرح‌ها همچون احداثپارکینگ‌های عمومی که در بودجه امسال مد نظر بود نیز در تدوین بودجه سال آینده مورد توجه باشد.

گفتنی است در این جلسه کلیات اجرای طرح کارت هوشمند شهروندی به تصویب شورا ی شهر رسید و همچنین اعضای شورا نظر خود را در زمینه کمک به نیازمندان از طریق ماده ۱۷ مطرح کردند و در شرایطی که برخی از اعضا معتقد بودند محدودیت‌های مالی شهرداری مانع تحقق این حمایت‌ها از نیازمندان است و نباید با مصوبات بیش از اندازه در این زمینه شهرداری را در مضیقه قرار داد اکثریت از این مصوبات و عملی شدن این کمک‌ها حمایت کردند.

شایان ذکر است: لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۳ نیز امروز از سوی شهردار به اعضای شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز