خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار خراسان رضوی مطرح کرد؛

50 درصد اشتغال در مشهد خدماتی است/صدور مجوز برای 80 استارتاپ در استان

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۰۴۱

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان رضوی گفت: در سطح استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت کارگری، بیش از هزار و 200 تشکل کارگری و کارفرمایی و یکصد هزار بنگاه اقتصادی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد سنجری، در تشریح این خبر اظهار کرد: شاکله معاونت روابط کار، تنظیم و نظارت بر روابط کار و صیانت از نیروی فعال در این بخش است و به‌رغم مسائل و مشکلات اقتصادی که در سطح کشور با آن مواجه هستیم، در سطح استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت کارگری، بیش از هزار و 200 تشکل کارگری و کارفرمایی و یکصد هزار بنگاه اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: مشهد یک شهر بین‌المللی است و سالانه بیش از 30 میلیون زائر وارد این شهر می‌شوند، همچنین به‌رغم فعالیت‌های صنعتی در استان،  بیش از ۵۰ درصد اشتغال در حوزه خدمات است.

سنجری خاطرنشان کرد: از طرفی، تعداد استارت‌آپ‌ها در استان در حال افزایش است و تاکنون 80 استارت‌آپ و شتاب‌دهنده موفق به اخذ مجوز شده‌اند، پس آمادگی کامل داریم تا در زمینه آشنایی آنان با قوانین موجود در روابط کار، جلسات مشترک توجیهی و آموزشی برگزار کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان خراسان رضوی عنوان کرد: در حوزه گفت‌وگوی کارگر و کارفرما در استان بحث گفت‌وگوی اجتماعی مطرح شده است و از ابتدای سال این موضوع کلید خورده و تاکنون دو جلسه برگزار شده است و برنامه ما نیز این است که هر سه ماه یکبار جلسات را برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز