خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز روستا صورت خواهد گرفت؛

افتتاح همزمان 800 واحد مسکن روستایی ناشی از سیل در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۶۷

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با 15 مهرماه روز روستا 800 واحد مسکن روستایی خسارت دیده از سیل استان به صورت همزمان با مرکزیت شهرستان بردسکن با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، سید رضا موسوی نیا در حاشیه بازدید از روند ساخت و مسکن واحدهای تخریبی ناشی از سیل روستاهای جلال آباد، محمد آباد و سیف آباد از توابع شهرستان بردسکن گفت: در پی وقوع سیل فروردین ماه امسال در استان 3 هزار مسکن روستایی در استان تخریب شد که نیاز به بازسازی داشت. 

وی عنوان کرد: در مرحله اول  هزار واحد سهمیه استان بود که از این تعداد 310 واحد آن به شهرستان بردسکن اختصاص داده شد.

وی روند ساخت و پیشرفت واحدهای روستایی را در  بردسکن مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طبق قول داده شده با مشارکت مردم و همراهی مسئولان شهرستان و استان و حمایت های همه جانبه نماینده ولی فقیه در استان، تولیت آستان قدس رضوی، استاندار و فرمانده سپاه امام رضا (ع) در فاز اول تمامی واحدهای در دست احداث تکمیل و تا قبل از فصل سرما تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: 800 واحدهای خسارت دیده که نیاز به بازسازی داشته است همزمان با روز روستا با مرکزیت شهرستان بردسکن با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می شود.

مدیرکل بنیادمسکن استان خراسان رضوی تعهد استان در اجرای طرح ویژه مقاوم سازی را 15 هزار و 500 واحد اعلام کرد و گفت: به تمامی متقاضیان وام 40 میلیون تومانی و از کمک بلاعوض 8 میلیون تومانی حساب 100 امام نیز برخوردار می شوند.

وی همچنین از هدیه تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر تامین مصالح به واحدهای خسارت دیده از سیل در استان خبرداد و گفت: به واحدهای تخریبی ناشی از سیل علاوه بر پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی از کمک های بلاعوض 10 و 12 میلیون تومانی نیز در روستاها و شهرها برخوردار می شوند.

وی از ابلاغ 2 هزار واحد مسکونی دیگر تخریبی ناشی از سیل در استان خبرداد و گفت:این سهمیه از هفته جاری در شهرستان هایی که دچار خسارت سیل شده اند توزیع می شود که سهمیه شهرستان بردسکن 210 واحد است که در مجموع مرحله اول و دوم واحدهای بازسازی در بردسکن به 540 واحد می رسد.

موسوی نیا روستاهای مورد نیاز در اجرای بازنگری طرح هادی درروستاهای استان را  300  طرح اعلام کرد  و گفت: در بردسکن 24 روستا نیاز به اجرای طرح بازنگری دارد که امید است با تامین اعتبار مورد نیاز بخش اعظمی از این 300 طرح بازنگری را اجرایی کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با تعامل و همدلی که در مجموعه استان وجود دارد تحول بسیار خوبی در حوزه مسکن  روستایی تاپایان امسال در استان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به تخصیص 80 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته به منظور تامین قیریارانه ای به استان گفت: سهمیه شهرستان بردسکن هزار و 900 تن قیر بود که 10 برابر سهمیه استان این شهرستان توانست جذب کند.

وی عنوان کرد: سال گذشته در سطح روستاهای استان بیش از یک میلیون متر مربع معابر روستایی استان آسفالت شد و امسال نیز با تامین قیر مصمم هستیم همانند سال گذشته معابر روستایی استان را آسفالت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز