خبرگزاری کار ایران

جهانی خبر داد:

زائران البرزی سفر اربعین از کرمانشاه به کشور بازمی‌گردند

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۰۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: به منظور تسهیل در برگشت زائران اربعین حسینی، زائران البرزی از شهر کرمانشاه به استان، منتقل می شوند.

به گزارش ایلنا، مهرداد جهانی با اعلام این مطلب که طرح جابجایی مسافران اربعین حسینی از 17 مهر لغایت 3 آبان اجرایی می شود، اظهار کرد: به منظور تسهیل در تخلیه مرزهای کشور در بازگشت زائران حسینی از کربلای معلی سه شهر کرمانشاه ، همدان و اندیمشک به عنوان شهرهای هاب که در واقع مراکز اصلی توزیع و بازگشت مسافران به شهرها و مبادی اولیه زائران است در نظر گرفته شده است. 

جهانی افزود: زائران استان البرز در زمان بازگشت، حدفاصل مرزهای مهران و خسروی تا شهرهای پسکرانه (هاب) را از طریق سرویس های خطی(شاتل)، طی می نمایند و در شهر پسکرانه مرتبط با استان خود با ناوگان اتوبوسی و یا سایر روشهای حمل و نقل ریلی یا هوایی به مبادی اولیه باز می گردند.

وی افزود: در همین رابطه  295 دستگاه اتوبوس طی 6 روز اجرای طرح از 24 لغایت 29 مهرماه از کرج به  شهر کرمانشاه برای بازگرداندن زائران استان البرز اعزام  می شوند.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه با این برنامه ریزی، پایانه های مرزی سریعتر تخلیه می شود و سعی شده تا کمبود ماشین برای برگشت وجود نداشته باشد، ادامه داد: مسافران برای رفتن به این سفر به مرور از کشور خارج می شوند ولی در زمان بازگشت افراد زیادی در یک بازه زمانی کوتاه قصد بازگشت به کشور و شهرهای خود را  دارند که این امر ضرورت برنامه‌ریزی منسجم تر برای بازگشت مسافران را می‌طلبد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، پایانه های مرزی سریع تر تخلیه و افراد راحت تر به مقاصد خود بازخواهند گشت.

وی خاطر نشان کرد: تیم های اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در دوره طرح بازگشت زائران در شهرهای کرمانشاه و همچنین پایانه شهید کلانتری کرج برای هماهنگی و تامین ناوگان مورد نیاز بازگشت همشهریان استان البرز مستقر خواهند بود.

زائران استان های  البرز، سمنان، تهران، قزوین، زنجان، گیلان، اردبیل، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی از طریق شهر هاب کرمانشاه به شهرها و مبادی اولیه خود عزیمت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز