خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار هرمزگان مطرح کرد:

هرمزگان باید از چرخه اقتصادی طلای کثیف بهرمند شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۴۰۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: بازیافت پسماند چرخه اقتصادی قابل توجهی دارد که باید هرمزگانی‌ها نیز از این چرخه اقتصادی طلای کثیف بهره مند شوند.

به گزارش ایلنا، رضا مدرس در جلسه مدیریت پسماند استان هرمزگان، با بیان این مطلب افزود: مردم استان به ویژه شهرستان بندرعباس باید از چرخه اقتصادی طلای کثیف بهره مند شوند و  مناطق آزاد و ویژه غرب این شهرستان با مدیریت پسماند علاوه بر کاهش معضلات آن در راه اندازی چرخه اقتصادی طلای کثیف باید نقش داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا از زباله برای تولید برق، سوخت و کود و دیگر موارد بهره برده می‌شود که در این باره می توان با مدیریت صحیح و اصولی پسماند زمینه ساز خلق فرصت ها و ثروت ها در هرمزگان را فراهم کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه دو طرح مدیریت پسماند منطقه گوربند و رویدر تصویب شد.


۱۷ طرح در کارگروه زیربنایی توسعه استان بررسی شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: ۱۷ طرح در جلسه کارگروه امور زیر بنایی توسعه روستایی، عشایر، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مورد بررسی قرار گرفت که ۱۴ طرح تایید شد.

رضا مدرس در جلسه کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایر، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان افزود: از جمله طرح‌های مطرح شده در این کارگروه در زمینه های پرورش بز داشتی، شتر داشتی، بره پرواری، شترمرغ پرواری و گوساله پرواری بوده است.

وی اضافه کرد: از دیگر طرح های مطرح شده در کارگروه زیر بنایی توسعه روستایی، عشایر، شهری و آمایش سرزمی و محیط زیست استان می‌توان به محصولات بتنی، شستشو و دانه بندی شن و ماسه، مجتمع گردشگری، ماهی کامل به صورت فراوری شده، انبارداری و نگهداری مواد غذایی اشاره کرد.

مدرس بیشتر عناوین طرح ها را در حوزه پرورش دام دانست و گفت: از ۱۷ طرح مطرح شده در کارگروه زیربنایی توسعه استان ۱۱ طرح به پرورش دام سنگین و سبک تعلق داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: این طرح ها مربوط به شهرستان های میناب، بستک، بندرعباس، بندر لنگه، حاجی آباد، رودان و سیریک بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز