خبرگزاری کار ایران

افتخاری خبر داد:

نمایش 8 اثر عاشورایی از هنرمندان ایرانی و اروپایی در موزه حرم مطهر رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۳۶۱

معاون اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی از نمایش 8 اثر عاشورایی از هنرمندان ایرانی و اروپایی در موزه حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا افتخاری با اشاره به افتتاح نمایشگاه «فروغ شهادت» گفت: در این نمایشگاه هشت اثر هنری نفیس با سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف نگارگری، نقاشی رنگ روغن، آبرنگ‌، گواش و مرکب، معرق و خط و نقاشی از آثار اهدایی و وقفی هنرمندان نام‌دار و واقفان مخلصی چون رضا افشاری، مهدی فرخی، محمدباقری، سید جلال‌الدین حسینی و زهرا جهان‌پورکه طی سال‌های گذشته وقف آستان مقدس امام رضا‌(ع) کرده‌اند در معرض نمایش قرار گرفته است.

«السلام علیک یا ابا‌ عبدالله‌الحسین علیه‌السلام»، «ظهر عاشورا»،«عصر عاشورا»،«عزت خون»،«یاری» و «شهادت حضرت علی‌اکبر» عناوین نقش بسته بر این آثار هنری بود که معاون اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی به آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه که روایتگر عشق و علاقه هنرمندان کشور به حضرت ابا عبدالله‌ الحسین(ع) است تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

افتخاری همچنین در خصوص سابقه تشکیل گنجینه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی گفت: این گنجینه تیر ماه سال ۱۳۷۸ گشایش یافت و هم‌اکنون در طبقه اول موزه مرکزی آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر آثار هنری اساتید این رشته را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

معاون اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی افزود: این مجموعه شامل آثار نقاشی از هنرمندان به نام قدیمی ایرانی و اروپایی و معاصر ایرانی است.

گفتنی است موزه مرکزی آستان قدس رضوی، واقع در صحن کوثر بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) نیز همه روزه از ساعت 8 تا 17:45 پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز