خبرگزاری کار ایران

حضور گردشگران مذهبی از 30 کشور در یزد/ رشد 35 درصدی گردشگری مذهبی در یزد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۲۵۴

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری یزد با بیان اینکه تمهیدات لازم برای حضور گردشگران مذهبی از سراسر ایران و جهان اندیشه شده گفت: یزد آماده پذیرایی از گردشگران مذهبی از بیش از 30 کشور دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی حاجی حیدری در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان یزد اظهار داشت: مساجد،تکایا و اماکنی که قابلیت جذب و استقرار گردشگران خارجی را دارند باید به اداره کل میراث فرهنگی استان مراجعه کنند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: برای آگاهی بیشتر گردشگران خارجی از آداب و رسوم و شیوه عزاداری مردم استان یزد، بنرهایی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته گردشگری، مذهبی به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی در سطح معابر نصب می‌شود.

حاجی حیدری به ضرورت ساماندهی خانه های مسافر و گردشگر در یزد اشاره و تصریح کرد: موضوع نظارت قانونی  بر فعالیت خانه های مسافر یزد مدت هاست که مطرح می شود اما امسال به صورت جدی این موضوع در حال پیگیری است به طوریکه هفته گذشته بازدید هایی از واحد های اقامتی و گردشگری فاقد مجوز صورت گرفت و به متولیان این اماکن به صورت جدی برخورد شد.

این مسئول با بیان اینکه از نیمه شهریور ماه دور جدید سفرها آغاز می شود، خاطرنشان کرد: ساماندهی روشنایی معابر، لکه گیری کوچه پس کوچه ها و خانه های بافت تاریخی، جمع آوری بنرهایی متناسب با فضای شهری و کاهش مجوزهای ساخت و ساز در فصل هایی که یزد میزبان گردشگران بیشتری نسبت به سایر فصول است از جمله برنامه های آمادگی یزد برای استقبال از مسافران و گردشگران است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم گفت: در سال گذشته بیش از 1200 گردشگری خارجی از 22 کشور  جهان در قالب گروه های گردشگری مذهبی به محفل های عزاداری ماه محرم شرکت کردند که این آمار نسبت به سال 96 افزایش 35 درصدی داشته است.

هما خورشیدی با بیان اینکه فعالیت های مربوط به جذب گردشگران خارجی در آیین های عزاداری از 15 سال پیش در استان یزد آغاز شده است، افزود: کمیته گردشگری مذهبی- استان یزد برای اولین بار در کشور با هدف مقابله با تبلیغ ایران و اسلام‌هراسی در رسانه‌های غربی در سال ٩۵ مشغول به فعالیت شد.

وی با اشاره به تاثیر حضور گردشگران خارجی در آیین های مذهبی و عزاداری شیعیان، خاطرنشان کرد: گردشگران با حضور دراین آیین ها علاوه بر تماشای عشق و اردات مردم ایران به ائمه اطهار و به ویژه سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، با توضیحاتی که راهنمایان گردشگری به آن ها ارائه می دهند به فلسفه بزرگداشت این آیین ها پی خواهند برد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: گردشگران خارجی که در این مراسم‌های شرکت می‌کنند به عنوان سفیر فرهنگی ایران به کشور خود باز می‌گردند و نگرش مردم کشور خود را نیز نسبت به فرهنگ و مردم ایران تغییر می‌دهند.

خورشیدی همچنین از افتتاح ساختمان پلیس توریست در یزد خبرداد و گفت: این ساختمان پنجم مهرماه همزمان با روز جهانی جهانگردی در محله شاه ابوالقاسم یزد افتتاح می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز