خبرگزاری کار ایران

دومین همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان قوچان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۲۸۳

دومین همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان قوچان با حضور مسئولین شهرستانی، تعدادی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خیرین استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، محمدحسین بحرینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این همایش گفت:هیچ جای دنیا نیست که دو بخش از حکومت یعنی آموزش و پرورش و سلامت، بدون مساعدت سایر سازمان ها و مردم بتوانند بار مسئولیت شان را بعهده بگیرند و در غیر این صورت قطع به یقین با مشکل رو به رو خواهند شد. 

وی در خصوص بحث حمایت خیرین از بخش سلامت، افزود: خوشبختانه در ایران با توجه به اعتقاد مذهبی مسلمانان و شیعیان به باقیات الصالحات دارند مسئله حمایت خیرین از این سازمان جاری و ساری است و مساعدت اگر فرمانداران، ائمه و خیرین نبود بخش سلامت وضعیت خوبی نداشت. 

بحرینی بابیان این مطلب که احداث بنای یک مرکز بهداشتی و درمانی  تنهانقطه آغاز است و بالافاصله بعد از تکمیل ساختمان، نیازمند تجهیزات است، خاطر نشان کرد‌:در شرایط موجود تجهیز یک مرکز بهداشت و درمانی کار دشواری است و منحای بعد مادی، همت بالایی می‌خواهد که بخش نیروی انسانی را شامل می شود.

وی نیروی انسانی را شامل نیروی متخصص و غیر متخصص دانست و گفت:   این مورد را نمی توان با پول تامین کرد و ما در خیلی از شهرستان ها نظیر کلات ، باخزر، درگز به لحاظ پزشک متخصص کمبود داریم. 

این مقام علمی همچنین ادامه داد: ما در مشهد حدود 400 هزار نفر اتباع بیگانه و یک میلیون و 300 هزار نفر حاشیه نشین داریم که تمام مسئولیت سلامت و هزینه های این بخش بعهده ماست و هیچ کمکی در این بابت نمی شود. 

در ادامه پروژه های هفته دولت نیز بخش شیمی درمانی بیمارستان موسی بن جعفر که قسمتی از پروژه ی تشخیص و غربالگری سرطان است، با مبلغی بالغ بر 2 میلیارد تومان به همت دولت و خیرین افتتاح گردید که دارای 6 تخت و با تجهیزات لازم می باشد که آماده ارائه خدمات به بیماران است. 

آزمایشگاه شبکه بهداشت نیز در آخرین روز از پروژه های هفته دولت با همت خیرین شهرستانی و استانی افتتاح گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز