خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز اسناد تاریخی شهر بندرعباس مطرح کرد:

آمادگی مرکز اسناد تاریخی بندرعباس برای جمع‌آوری اسناد تاریخی شهر

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۶۲۶

مدیر مرکز اسناد تاریخی شهر بندرعباس از تحویل 425 سند تاریخی این شهر توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به این مرکز خبر داد.

به گزارش ایلنا، رامین آذرمهر در این باره اظهار کرد: ایجاد این مرکز دارای پیش‌زمینه‌ای است که در این دوره مدیریتی شهرداری شکل عملی به خود گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های شهردار بندرعباس احیاء هویت تاریخی و فرهنگی استان بویژه شهرستان بندرعباس است، افزود: مرکز اسناد شهر بندرعباس با جمع‌آوری اسناد و مدارک و هر نوع سند قدیمی راجع به استان، قصدش پایان دادن به اوضاع بی‌سر و سامان نوشته‌هایی است که توسط برخی افراد منتشر می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سعی داریم اسناد مهم و تاریخی شهر را جمع‌آوری کرده و ضمن ثبت آنها، برای آیندگان نگهداری کنیم، ادامه داد: این مرکز می‌تواند مرجع خوب و قابل اعتمادی برای ادارات مرجعی باشد که وظایفه آنها ارایه اطلاعات صحیح و قابل استناد تاریخی است.

مشاور شهردار و رئیس مرکز اسناد شهرداری بندرعباس تصریح کرد: از تمامی ادارت و دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود در راستای نگهداری صحیح اسناد قدیمی و ارایه به عموم، این اسناد را در اختیار مرکز قرار دهند.

آذرمهر در ادامه با اشاره به اهدای بخشی از اسناد تاریخی بندرعباس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان هرمزگان به مرکز اسناد تاریخی شهر بندرعباس، گفت: این اقدام با حضور کارشناسان اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس هرمزگان در مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس صورت گرفت.

وی بیان کرد: در این اقدام ارزشمند تعداد 452 فقره سند تاریخی جهت حفظ و نگهداری به این مرکز اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز