خبرگزاری کار ایران

ایلنا از پلدختر گزارش می‌دهد؛

گلایه مردم از قیمت بالای گوشت و صیفی‌جات در شهرستان پلدختر

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۶۳۶

مردم شهرستان سیل زده پلدختر از افزایش قیمت گوشت و صیفی‌جات نسبت به شهرستان‌های اطراف گلایه دارند و این در حالی است که مسئولان پلدختر این موضوع را تکذیب می‌کنند و برای افزایش برخی اقلام توجیهات خاص خودشان را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با گذشت چند ماه از سیل ویرانگر شهرستان پلدختر و نابودی بسیاری از زیرساخت های شهری و روستایی این شهرستان علاوه برتمامی مشکلاتی که بر سر راه این مردم قرار دارد یکی از مشکلات عمده مسئله گرانی و قیمت بالای محصولات غذایی در این شهرستان است.

بسیاری از مردم سیل زده این شهرستان با نارضایتی از این شرایط برای تهیه اقلام غذایی‌شان از جمله گوشت، میوه و صیفی جات با مشکل روبرو هستند و این مشکل در کنار سایر مشکلات عرصه را بر مردم سیل زده تنگ کرده است.

"رشنو" یکی از شهروندان این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا می‌گوید: سیل فروردین ماه باعث ویرانی تمام زندگی‌ام شد و تمام دارایی‌مان را آب برد و چندین ماه است درگیر ساخت و ساز خانه و تهیه وسایل زندگیم هستم.

وی ادامه داد: علاوه بر همه این مشکلات تورم بازار این شهرستان دردی شده افزون بر همه دردهای‌مان و برای تهیه یک کیلو سبزی خوردن باید 5000 تومان پرداخت کنیم. قیمت گوشت گوساله 85 هزار تومان و گوسفندی 95 هزارتومان و خیار و گوجه سه کیلو ده هزارتومان است.

خانم اسدی دیگر شهروند پلدختری به خبرنگار ایلنا می‌گوید: چرا باید قیمت گوشت گوساله و گوسفندی شهرستان پلدختر از دیگر شهرهای این استان گرانتر باشد و ما در حالی گوشت گوساله را 85 هزار تومان خریداری می‌کنیم که شهروندان خرم آباد آن را با اختلاف 20 درصد ارزانتر تهیه می‌کنند.

گلایه مردم از قیمت بالای گوشت و صیفی‌جات در شهرستان پلدختر

 این در حالی است که جهانگیر اکبری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره می‌گوید: گوشت گوساله هرکیلو 65 هزار تومان و صیفی جات از جمله خیار کیلویی 2 هزار تومان و گوجه کیلویی 2 هزار 500 تومان است.

اکبری ادامه داد: سبزی خوردن کیلویی 5 هزارتومان است چرا که تمام زمین‌های کشاورزی اطراف شهرستان پلدختر بر اثر سیل از بین رفت و برای تهیه سبزیجات از دیگر استان های کشور وارد می شود.

وی با بیان اینکه چه کسی گفته است که در تمامی بازار باید قیمت اجناس یکسان باشد، افزود: بازار رقابتی بوده چرا که اجناس با هم فرق دارند.

اکبری اضافه کرد: در شهرستان پلدختر گوشت گوسفند موجود نبوده و فقط بره در بازار عرضه می‌شود و به همین دلیل قیمت بره از گوسفند بالاتر بوده و هر کیلو 85 هزار تومان فروخته می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان پلدختر تنها شهرستانی است در سراسر کشور که میوه اش دست چین فروخته می شود، افزود: به دلیل همین دست چین کردن میوه ها قیمت میوه در این شهرستان گران‌تر است.

 یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت تره بار در این شهرستان را نبود میدان تره بار در این شهرستان عنوان کرد و گفت: افرادی که تره بار را از مرکز استان با سود 3 درصدی خریداری کرده و از جاده پل زال آن را به شهرستان می رسانند و این در حالی است که قانون نظام صنفی می‌گوید این افراد می توانند تا 35 درصد سود بر روی اجناس اضافه کنند.

گلایه مردم از قیمت بالای گوشت و صیفی‌جات در شهرستان پلدختر

رئیس اداره صمت پلدختر نبود میدان تره بار، دستچین کردن میوه توسط مشتری و کرایه حمل و نقل تره بار را از عمده دلایل بالابودن قیمت صیفی جات در این شهرستان دانست.

قیمت بالای اجناس در شهرستان پلدختر برای مردمی که تنها چند ماه است فاجعه سیل را پشت سر گذاشته اند و تمام زندگی‌شان را از دست داده اند، معضلی جدی است و می‌طلبد در روزهایی که مردم با ویرانی خانه و کاشانه‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند، حداقل مسئولان با اتخاذ تدابیر مناسب و کنترل و نظارت دقیق بر بازار اجازه ندهند مشکلی مضاعف به ساکنان مناطق سیل‌زده تحمیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز