خبرگزاری کار ایران

بهره مندی ۸ هزار و۴۰۰ مشترک جدید از اینترنت پرسرعت در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۱۸۰

چنگیز نوری بیان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از۴هزار مشترک تلفن ثابت و بیش از ۸هزارو ۴۰۰ مشترک جدید از اینترنت پرسرعت استان استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چنگیز نوری در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه  بیان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از۴هزار مشترک تلفن ثابت و بیش از ۸هزارو ۴۰۰ مشترک جدید از خدمات اینترنت استان استفاده می کنند.

نوری بااشاره به اینکه تمرکز مخابرات استان در سال جاری ارتقا و توسعه سیستم FTTH است، تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا کنون ۵۰۰مشترک جدید در این حوزه پذیرش شده اند و سال جاری، سال توسعه سرویس ها مطابق با استانداردها خواهد بود.

 وی یادآور شد: درسال جاری علاوه بر ارومیه توسعه سیستم FTTH در شهرهای بازرگان، خوی، ماکو، بوکان، میاندواب و مهاباد نیز انجام می شود.

 نوری با تاکید بر اینکه درحال حاضر ۲هزار مشترک در بستر فیبر نوری بدون محدودیت و بصورت پایدار از این سیستم استفاده می کنند، اظهار کرد: فاز دوم توسعه بستر فیبر نوری در شهرستان های پیرانشهر، نقده، سلماس و سردشت درحال اجراست.

سرپرست اداره مخابرات آذربایجان غربی بااشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۷۹پروژه بااعتبار ۴میلیارد تومان در بخش انتقال، سوئیچ، توسعه روستایی و فیبر نوری افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: علاوه براین پروژه ها ۶۸ پروژه دیگر نیز به مناسبت روز جهانی مخابرات با اعتبار ۲میلیارد تومان در حوزه توسعه زیرساخت های مخابراتی استان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه توسعه روستایی جزو اولویت‌های شرکت مخابرات است، عنوان کرد: در همین راستا ۱۰۰ کیلومتر پروژه فیبر برای استان تعریف شده است. توسعه تلفن روستایی جزو تعهدات، شرکت مخابرات ایران نیست اما بر اساس مشترکانی که شرکت پذیرفته شده و در قالب پروژه uso در تلاش هستیم ۱۰۰ کیلومتر فیبر با هدف بهبود کیفیت زیرساخت ارتباط روستایی در سطح استان اجرا کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت جدید در استان اشاره و بیان کرد: با شناسایی ۴۰ نقطه پر رفت و آمد استان مثل پارک‌ها، بیمارستان‌ها، محل گردشگری و توریستی استان و محل‌های تردد مسافران توانسته‌ایم پروژه پابلیک وای فای را اجرا کرده که این زمینه آذربایجان‌غربی جز استان‌های برتر بوده است و منتظر اخذ مجوز هستیم.

نوری تصریح کرد: این ظرفیت کمک خواهد کرد تا مسافرانی که وارد اماکن گردشگری نظیر، پارک جنگلی ارومیه و یا غار سهولان مهاباد می‌شوند با ADSL خانگی و پسورد خانگی با هزینه ADSL ثابت. از خدمات دیتا استفاده کنند.

 نوری درخصوص برخی شایعات مبنی براینکه دکل های مخابراتی سطح شهرها برای سلامتی مضر هستند، افزود: دکل های مخابراتی سطح شهرها کمترین آسیب رابرای سلامتی انسان و محیط زیست دارند و شایعات موجود برای جمع آوری دکل ها باعث مختل شدن در خدمات رسانی ها خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز