خبرگزاری کار ایران

مجید موسوی:

100 هکتار اراضی شیبدار طالقان و آسارا به باغات البرز اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۸۸۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: سال 98 حدود 100 هکتار از اراضی شیبدار استان در شهرستانهای طالقان و بخش آسارا، تحت عملیات توسعه باغات در اراضی شیبدار قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا، مجید موسوی در ارتباط با توسعه باغات در اراضی شیبدار عنوان کرد: در سال 98 حدود 100 هکتار از اراضی شیبدار استان در شهرستانهای طالقان و کرج (بخش آسارا) تحت عملیات توسعه باغات در اراضی شیبدار قرار می گیرد که هم منجر به افزایش تولیدات باغی استان می شود و هم گامی موثر در حفاظت خاک در اراضی شیبدار است.

موسوی گفت: به منظور رفع تداخلات اراضی و حل و فصل و تعیین و تکلیف اراضی مورد مناقشه مالکین و منابع طبیعی ستاد رفع تداخلات در استان تشکیل و با بررسی همه جانبه و اقدامات فنی و حقوقی از سال 95 تاکنون 56000 هکتار از اراضی تعیین تکلیف گردیده اند و در سال 98 نیز 24000 هکتار از اراضی استان تعیین  و تکلیف خواهند شد.

وی تصریح کرد: در سال 98 عملیات کاداستر اراضی کشاورزی به منظور حدنگاری و آمایش اراضی کشاورزی با جدیت دنبال می گردد و اجرای این عملیات علاوه بر آنکه اطلاعات ذیقیمتی در اختیار برنامه ریزان بخش کشاورزی قرار می دهد، با همراهی ثبت اسناد استان گامی در راستای سنددار کردن اراضی کشاورزی محسوب می گردد. سطح اجرای کاداستر در سال‌جاری 15000 هکتار مربوط به شهرستان طالقان است که با اجرای آن 63 هزار هکتار از اراضی استان حد نگاری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز