خبرگزاری کار ایران

سیدمجید موسوی:

میوه شب عید تامین و مانند سال گذشته توزیع می‌شود/ارزش اقتصادی بالا با کشت گیاهان دارویی در البرز

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۰۱۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با عنوان اینکه سطح زیر کشت گیاهان دارویی با بیش از 108 هکتار، ارزش اقتصادی 627 هزار میلیون ریالی را برای استان، رقم زده، اضافه کرد: میوه شب عید استان البرز، تامین و همچون سال گذشته توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمجید موسوی امروز در اولین جلسه شورای کشاورزی استان که در سالن جلسات پارک علم و فن اوری برگزار شد با ارائه گزارشی، اظهار داشت: حدود 70 درصد از منابع آبی مصرفی استان البرز در بخش کشاورزی استفاده می شود.

وی با عنوان اینکه جمع کل تولیدات بخش کشاورزی استان البرز یک میلیون و 885 هزار و 28 تن به ارزش 32 هزار و 972 میلیارد ریال است، افزود: اراضی کشاورزی البرز 68 هزار هکتار است و بیش از 30 هزار هکتار آن مرتع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: از جمله اقدامان انجام شده در این سازمان اعم از پیگیری احداث شهرک گلخانه ای چوپان آباد به مساحت 50 هکتار، احیا و بازسازی باغ سیب مهرشهر، رونق مجدد کشت پنبه در شهرستان اشتهارد با متوسط عملکرد 2 هزار و 800 کیلوگرم در هکتار، افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از 160 میلیارد ریال به 320 میلیارد ریال، کاهش اخذ عوارض از واحدهای زیر بخش کشاورزی با مساعدت استانداری، صادرات 7 هزار کانتینر سبزی و صیفی در سال گذشته و پبش بینی 10 هزار کانتینر در سال جاری، بوده است.

موسوی عنوان کرد: بیشترین تولید گندم در کشور به میزان 12 هزار و 760 کیلوگرم در هکتار در استان البرز، کشت می شود. کسب رتبه نخست کمترین میزان ضایعات برداشت غلات در کشور با اعطای تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به دست آمده است.

وی مساحت کل گلخانه‌های استان البرز را 294 هکتار و مساحت گلخانه‌های احداث شده در سال جاری را 44 هکتار، عنوان کرد و گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی با بیش از 108 هکتار ارزش اقتصادی 627 هزار میلیون ریالی را رقم زده است. در زمان دولت تدبیر و امید اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی برای اولین بار با بیش از 29 هزار هکتار در البرز، اجرا شده است.

وی همچنین در پایان در حاشیه جلسه به خبرنگاران گفت: هزار و 800 تن پرتقال و 900 تن سیب درختی برای بازار شب عید نوروز تدارک دیده شده که به شیوه سال گذشته بین البرز نشینان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز