خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد مطرح کرد:

اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است/ اصفهان می‌تواند الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی باشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۷۳۰

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: چنانچه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان خوب کار کند می تواند الگویی موفق برای سایر استان ها باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فرهاد دژپسند در جلسه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی برخلاف تصور برخی افراد، اقتصاد پویایی است که توسعه درون زا و برون زا را مد نظر قرار دارد و تعامل با اقتصاد جهان به منظور دستیابی به فناوری های نوین، افزایش تولید و صادرات محصولات ملی و بالابردن سهم کشور در بازارهای بین المللی را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه تاکیدات، رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهترین پشتیبان این راهبرد است، ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی استفاده از تمام ظرفیت ها برای جهش اقتصادی مورد تاکید است و برای تسریع در تحقق این هدف، استفاده از توانایی های علمی و شرکت های دانش بنیان مورد توجه جدی قرار دارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان این که اقتصاد مقاومتی، برتر شدن اقتصاد کشور در منطقه را هدفگذاری کرد، افزود: این نوع اقتصاد، افزایش تاب آوری اقتصاد در مواجه با هجمه های بیرونی را افزایش می دهد و موجب پویایی، مانایی و روزآمدی اقتصاد کشور می شود.

دژپسند از اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبردی منطقی و پرتحرک برای اجرای برنامه های بلند مدت جهت رسیدن به اقتصادی پویا و تاثیرگذار در توسعه کشور نام برد و اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی، راهبردی جامع، پویا و مانایی است که همه نیازها در آن دیده شده است و می تواند آینده کشور را تضمین کند.

وی از صنعت، کشاورزی و آب به عنوان بخش های تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و بیان کرد: این دستگاه‌ها در کنار بخش‌های علم و فناوری برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ماموریت های سنگینی برعهده دارند.     

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه اصفهان صنعتی ترین استان کشور است، گفت: اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در این خطه وضعیت مشخص دارد و چنانچه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی این استان خوب کار کند می تواند الگویی موفق برای سایر استان ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان در بسیاری از زمینه‌ها کارنامه خوب و قابل قبولی داشته است و به یقین در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز کارنامه درخشانی خواهد داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز