خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد:

تخلف‌سازی در شهر یزد گسترش یافته است/ 80 درصد ساخت و سازها در یزد فاقد مجوز است

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۰۲۷

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با اشاره به بی توجهی مردم در رعایت قانون و مقررات ساخت و ساز گفت: تخلف سازی در شهر یزد گسترش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی سالاری در نشست خبری با تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: حوادث طبیعی در سال های اخیر به وقوع پیوست که نشان داد شهرهای ما چقدر در برابر حوادث طبیعی آسیب پذیر هستند و باید تفکرات دستگاه های متولی ساخت و ساز تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه خروجی نقشه های نظام مهندسی و پروانه های شهرداری ها و ... باید وجود ساختمان های ایمن و پایدار برای مردم باشد ادامه داد: ساختمان یک کالای گران و ملی است که به راحتی هم قابل ساخت نیست و نزدیک به 60 سال طول می کشد که یک انسان بتواند صاحب خانه شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با تاکید بر اصلاح فرایندها برای داشتن ساختمان های ایمن اضافه کرد: باید در حوزه ساخت و ساز، سازمان های کلیدی هماهنگی بیشتری داشته باشند و پیام یکسانی را به مردم و جامعه بدهند تا اعتماد مردم در این بخش بیش از گذشته جلب شود.

وی با بیان اینکه هدف ما برخورد با تخلفات ساخت و ساز است افزود: قدرتی که قانون گذار به سازمان نظام مهندسی داده این توانایی را داریم که بتوانیم فضا را برای متخلفان سخت کنیم و به سمتی برویم که نتوانند در امنیت به تخلفات خود ادامه دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بیان داشت: امروز یک ساختمان به طور متوسط تا سه مسلیون تومان هزینه تمام شده در هر مترمربع دارد و کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند سود سرشاری می برند چون با قیمت های بالاتری حتی تا نزدیک به سه برابر می فروشند.

وی با بیان اینکه در سال نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان تبادل مالی در صنعت ساختمان است افزود: بازار در یزد بسیار جذاب است و منفعت زیادی دارد و این موضوع باعث شده تا سودجویان این بازار را رها نکنند و ما نیز نتوانیم شرایطرا به سمت مطلوب پیش ببریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد ادامه داد: صنعت ساختمان اشتغال بالایی دارد و به تنهایی می تواند مشکل اشتغال استان را حل کند و از سویی در تحریم ها نیز کمترین آسیب ها را می بیند و تاثیرپذیری بسیار اندکی دارد.

وی با بیان اینکه امروز با 25 میلیون تومان سرمایه گذاری در صنعت ساختمان یک شغل ایجاد می شود اظهار داشت: ظرفیت اشتغالزایی در این صنعت بسیار بالاست و 8 درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده اما 77 درصد از ساخت و سازهایی که در کشور انجام می شود با هدف سرمایه گذاری است و افرادی که اقدام به این کار می کنند نیازی به ساختمان ندارند و با دید اقتصادی وارد می شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با بیان اینکه ارزیابی دقیقی از این وضعیت در استان یزد نداریم تصریح کرد: هماهنگی خوبی بین دستگاه های مرتبط با این حوزه به وجود آمده و به این نتیجه رسیده ایم که یک پایگاه خبری تخصصی در این زمینه ایجاد کنیم تا ارتباط قوی تری هم با مردم داشته باشیم.

وی با اشاره به اوضاع آشفته ساخت و ساز در استان یزد عنوان کرد: مطرح می شود که 70 تا 80 درصد ساخت و سازها در یزد فاقد مجوز و پروانه است لذا در تعامل با دستگاه های مرتبط به دنبال ایجاد اکوسیستم و زیست بوم جدیدی هستیم که خروجی آن منجر به ساماندهی ساخت و سازها شود و مردم نیز خیال آسوده تری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز