خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه دامپزشکی تفت خبر داد:

وجود بیماری هاری در برخی گوسفندان منطقه زردین/ سگ‌های ولگرد آلوده به بیماری هاری هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۸۷۱

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تفت با اشاره به نتایج مثبت هاری در نتیجه آزمایشات گفت: برخی از دام های منطقه زردین از توابع شهرستان تقت در نتیجه حمله گرگ ها دچار بیماری هاری شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی میرزایی با اشاره به وجود بیماری هاری در بین برخی از دام ها اظهار داشت: بر اساس نتایج به دست آمده از مغز دام که بیماری داشت متوجه شدیم دام مذبور دچار بیماری هاری بوده است.

وی ادامه داد: علائم این بیماری پس از یک ماه در دام روئیت شده و دامدار با نگرانی از ضعف و بیماری دام خود، شبکه دامپزشکی را مطلع می کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تفت با بیان اینکه آزمایشات نشان می دهد که منطقه دارای آلودگی است و باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد اضافه کرد: در حیات وحش نیز بیماری هاری دیده شده و یکی از علائم بیماری هاری نیز شجاعت بیش از حد حیوان است تا جایی که در حضور انسان نیز حمله به دام صورت می گیرد که نمونه آن را داشته ایم.

وی با اشاره به تاثیرات این بیماری بر روی مغز حیوان عنوان کرد: بیماری هاری تنها در حیوانات درنده خو دیده نشده و یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است و حتی به انسان نیز سرایت می کند.

میرزایی با تاکید بر اینکه این بیماری خطرناک است و باید مراقب بود اظهار داشت: در آزمایشاتی که از سگ های ولگرد در شهرستان انجام شده بود نیز بیماری هاری تایید شد به طوری که از هر 10 سگ 80 درصد دچار بیماری هاری بودند لذا لازم است اقدامی عاجل از سوی متولیان امر در جمع آوری سگ های ولگرد صورت گیرد.

وی با اشاره به شیوه انتقال این بیماری افزود: معمولا از طریق ترشحات آلوده مخصوصا بزاق منتقل می شود و مهمترین علامت آن از بین رفتن ترس و از دست رفتن حرکات ارادی حیوانات است که باید از طریق واکسیناسیون و پیشگیری در این زمینه اقدام کرد.

وی کنترل جمعیت حیوانات ولگرد بدون صاحب از جمله سگ و گربه و تک سمی ها را از دیگر راه های پیشگیری از هاری عنوان کرد و ادامه داد: متولی این کار در شهرها شهرداری ها و در بخش ها و روستاها بخشداری ها و دهیاری ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز