خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی برای همه دستگاه‌ها لازم الاجراست/ دستگاه‌های کم کار معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۱۷۴

استاندار یزد با تاکید بر لزوم تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی گفت: تصمیمات ستاد استانی اقتصاد مقاومتی پس از تصویب برای همه دستگاه ها لازم الاجراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی یزد اظهار داشت: در خصوص 30 پروژه اقتصاد مقاومتی که مطرح شده لازم است با حضور دستگاه های مربوطه پیگیری و اجرای آن نهایی شود و پروژه هایی که حذف شده است نیز بازبینی و شاخص ها را بررسی کنیم و مناطق کمتر برخوردار و سایر اولویت ها از جمله اشتغال و منابع آبی نیز در آن منظور شود.

وی در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاه ها در اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی نیز گفت: تذکر جدی به دستگاه ها می دهم که توجه جدی به مصوبات داشته باشند و اگر بی‌توجه باشند قطعا نام دستگاه ها اعلام خواهد شد و دستگاه هایی که درست کار کردند نیز باید گزارش عملکرد خود را بدهند.

استاندار یزد با بیان اینکه حق مردم است که بدانند کدام دستگاه کوتاهی کرده و در تحقق اقتصاد مقاومتی همراهی لازم را نداشته است افزود: رسانه ها هم باید بدانند و در این زمینه مطالبه گری داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم معرفی فرصت های شغلی به دانشجویان و فارغ التحصیلان عنوان کرد: برخی فعالیت ها به دانشجویان برای حضور آن ها در بازار کار جهت دهی دارد که اقدامی موثر است و از پراکنده کاری جلوگیری می کند که مورد حمایت خواهد بود.

مسئول کمیته پایش ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی هم در این نشست گفت: 23 جلسه با 208 مصوبه در سال گذشته داشتیم که برای بررسی خروجی کار، بانک اطلاعاتی جامعی در خانه صنعت و معدن استان تشکیل شد و دسترسی به جزئیات مصوبات و نتایج آن را در اختیار داریم.

سیدعلی اکبر کلانتر ادامه داد: مصوبات یک به یک هر دو هفته یکبار در کمیته پایش بررسی شده و پیشرفت کار و نتیجه آن ثبت می‌شود.

وی افزود: از ابدای تشکیل کمیته پایش تنها 13 درصد از مصوبات اجرا شده بود و 7 درصد در دست اجرا بود اما از خرداد سال جاری با مکاتبات انجام شده بین 93 دستگاه، 52 دستگاه پاسخگویی شفاف و روشن در خصوص درصد پیشرفت کار و مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی داشتند.

مسئول کمیته پایش ستاد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه برخی دستگاه ها مغایرت در مستندات و اجرای کار داشتند افزود: از 208 مصوبه 53 مصوبه اجرا شده و 63 مصوبه کاملا اجرایی خواهد شد که در حال اجرا است و 19 مصوبه هیچ اقدامی صورت نگرفته و 12 مصوبه نیز عدم امکان اجرا دارد که به نتیجه نخواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز