خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خبرداد:

سرعت باد در زابل به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۴۴۱

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش بادهای ۱۲۰ روزه که از دیشب بر شدت آن در شمال این استان افزوده شده صبح امروز چهارشنبه به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش ایلنا، محمود دیانتی گفت: وزش باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۲۵۰۰ متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۱۰۵۰ میکروگرم بر متر مکعب معادل هفت برابر حد مجاز رساند.

وی ادامه داد: وزش باد شدید در زهک نیز موجب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی به ۳۰۰۰ متر شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: وزش باد شدید در برخی نقاط شمال سیستان و بلوچستان منجر به تشکیل توفان گرد و خاک و توفان شن می شود که پیامد آن کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل و افزایش غبار در زاهدان و سایر نقاط استان است.

دیانتی اظهار داشت: توصیه می شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از ترددهای غیر ضروری در مناطق تحت تاثیر توفان اجتناب کنند.

وی افزود:همچنین با توجه به شدت وزش باد توصیه می شود از کار و فعالیت در ارتفاعات و ساختمان های بلند در زمان وزش توفان خودداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز