خبرگزاری کار ایران

تحفه گر خبر داد:

خراسان رضوی رتبه نخست فروش در طرح تابستانه کتاب

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۰۲۶

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: این استان با ۶۸ کتابفروشی فعال خود توانست با فروش ۵۱ هزار و ۶۲۶ نسخه کتاب در صدر پرفروش ترین استان‌های کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، افشین تحفه‌گر در این خصوص گفت: با پایان یافتن طرح "تابستانه کتاب ۹۸" که با شعار "کتاب، همنشین دلنشین" از ۲۵ تیرماه تا سوم مرداد ماه امسال اجرا شد ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۵۶۴ ریال کتاب در این استان به فروش رسید.

وی افزود: کتابفروشی رشد شعبه نادری از اهواز، کتابفروشی دنیای کتاب از قم و کتابفروشی پردیس کتاب از مشهد به ترتیب با فروش ۱۲ هزار و ۶۴ نسخه، ۹ هزار و ۹۱۸ نسخه و ۹ هزار و ۵۲۲ نسخه کتاب در صدر پرفروش ترین کتابفروشی های  طرح تابستانه کتاب سال ۱۳۹۸ بر اساس فروش تعداد کتاب قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: طرح تابستانه کتاب سال ۱۳۹۸ در استان خراسان رضوی با مشارکت ۱۰ شهرستان شامل مشهد، سبزوار، کاشمر، سرخس، قوچان، تایباد، نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه و بردسکن اجرا شد و تعداد کل خریداران کتاب در استان ۱۱هزار و ۶۷۴ نفر بود که سهم شهرستان ها از این تعداد هزار و ۶۹۷ نفر و سهم مشهد ۹ هزار و ۹۷۷ نفر  بود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یارانه کتاب یا همان اعتبار در نظر گرفته شده برای استان خراسان رضوی در طرح تابستانه کتاب دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و کل اعتبار مصرف شده در این طرح براساس یارانه دریافتی دو میلیارد و ۳۰ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۴۰۶ ریال بود.

تحفه گر افزود: در قالب طرح تابستانه کتاب ۱۳۹۸  بیشترین اعتبار تخصیص یافته به مرکز استان به کتابفروشی انتشارات امام به مبلغ ۱۷۵ میلیون ریال و بیشترین اعتبار تخصیص یافته در شهرستان ها به کتابسرای سامان سبزوار به مبلغ ۶۵ میلیون ریال تخصیص یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز